Apple dosiahol rekordné predaje. Akcie padajú o viac ako 10 %!

Napriek mnohým temným predpovediam sa americkej spoločnosti Apple podarilo dosiahnuť rekordné predaje. Počas „vianočného“ štvrťroku sa predaje smartfónov medziročne navýšili z 37 na 48 miliónov.

Predaje tabletov vzrástli z 15,4 na 22,9 mil. kusov. Tržby spoločnosti tak rástli o 18 % na 54,5 mld. dolárov.

Napriek rekordným číslám sa akcie v poburzovom čase prepadli o viac ako 10%! Dôvodom je fakt, že viacerí analytici očakávali lepšie predaje. Navyše, predpovede pre aktuálny kvartál boli nepriaznivo okresané!

Pri počítačoch Mac bol zaznamenaný pokles predaja z 5,2 na 4,1 milióna kusov. Naďalej klesajú aj predaje prehrávačov iPod, a to z 15,4 na 12,7 milióna kusov.

Akcie si v po-burzovom obchodovaní odpisujú viac ako 10 %
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre

nafúknuté predaje? či akcie :-D Lebo teraz neviem kde sa ich cena akcii vlastne nachadza – su pod alebo nadhodnotene. Ale ak su ich prognozy stagnujuce tak to vidim skôr na červene čísla 

Dovolím si reagovať: akcie spoločnosti Apple sú dlhodobo nadhodnotené, pretože celá značka je založená najmä na hype, minimálne posledné roky. Svoj vrchol dosiali 19.septembra 2012 a to presne dva dni pred lauch day iPhone 5 na úrovni 702 bodov od vtedy stratili už 28% svojej hodnoty a momentálne sa pohybujú okolo 500 bodov +-. Reálne by mali byť na hodnote 400 bodov. Dôvod je hneď viacero: Apple svoju politiku mení veľmi pomaly a neberie taký ohľad na spotrebiteľov ako by mal. Až po smrti Steve Jobsa Apple upustil od uhlopriečky 3,5″ a nahradil ho 4″, ktorá aj tak nespĺňa očakávania európskeho a amerického trhu. Jediný argument je, že japoncom sa telefón lepšie drží, pretože majú menšie ruky, to len tak pre zaujímavosť. Ďalšia vec je predražená cena za produkty za ktorým stojí zase hype. Konkurencia od Samsungu a časom aj HTC, poprípade Nokie (ak dovtedy neskrachuje) proste Apple prevalcuje rovnako kvalitnými produktami za lepšiu cenu, so širším výberom modelov. To platí napríklad aj pre iPady, trh si žiadal menšiu uhlopriečku tzv mini a Apple trvalo dosť dlho kým vôbec požiadavkám vyhovel. Viac Apple zaujímajú patentové vojny ako inovácie, čo taktiež stráca na dôveryhodnote. Veľká časť príjmov je tiež závislá na exkluzívnych zmlúv v USA (operátori ako AT&T, verizon). Microsoft mal tiež podobný vývoj a tvrdo spadol, vrchol dosiahol 20.decembra 1999 a od vtedy stratil viac ako 50% hodnoty.