BlackBerry plánuje americký comeback

Pod konkurenčným tlakom výrobcov smartphonov ako Apple  musí výrobca BlackBerry  Research in Motion (RIM) hľadať nové riešenia a možnosti pre novú expanziu.  Do dvoch týždnoch chce Thorsten Heins predložiť direktóriu spoločnosti jeho rozsiahly koncept o budúcich zmenách. A práve Heins, ktorý je novým generálnym riaditeľom, by mal prinavrátiť zašlú slávu bývalej jednotke na trhu s komunikačnými zariadeniami.  Ten prešiel do RIM pred štyrmi rokmi z nemeckého konglomerátu Siemens.

„Nevidím dôvod  na to, aby komplexne prešla razantnou zmenou celá spoločnosť“, povedal Heins. „Musíme predovšetkým získať pre spoločnosť obvyklý podiel na americkom trhu“, uzavrel Heins. Hoci RIM stále rastie v iných krajinách, bývalá hviezda viacúčelových mobilov v USA stratila značnú časť zákazníkov. Predovšetkým u mobilných operátorov a veľkých firiem sa dostala spoločnosť dlhodobo do nevýhody so svojimi všadeprítomnými e-mailovými funkciami. Ďalším dôvodom je triumfálne ťaženie Iphonu.

RIM bol ešte pred pár rokmi jednotkou na trhu vďaka BlackBerry.  Ale postupne ho nahradili chytré telefóny od AppleGoogle. Podiel na trhu začal klesať, v poslednej dobe taktiež prenasledovali produkty aj technické problémy. Negatívom pre spoločnosť sa ukázal aj odklad v uvedení nových produktov na trh, čo spôsobilo prepad tržnej hodnoty zo 70 miliárd dolárov spred niekoľkých rokov na súčasných 9 miliárd dolárov. Niektoré média priniesli tiež špekulácie o možnom predaji firmy, čo nový šéf Heins neskôr dementoval.

RIM minulý mesiac oznámila, že uvedenie nových telefónov, ktoré sú kľúčové pre novú expanziu v budúcnosti, bude odložené do druhej polovice roku 2012.

 

podľa informácií handelsblatt.com

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre