Biznis lekcie od muža, ktorý dobyl svet hranolkami

0

Aj keď je pravdou, že McDonald’s založili bratia McDonaldovci, spoločnosť sa na giganta, ako ho poznáme dnes, rozrástla až po tom, čo ju vzal do rúk Ray Kroc. „Bol som posadnutý spraviť z McDonald’s najlepšiu spoločnosť sveta,“ priznal.

Aj keď tento obchodník už dnes nie je medzi nami, jeho zdatného obchodného ducha nám pripomínajú tisícky reštaurácií rýchleho občerstvenia po celom svete.

Pozrite sa spoločne s nami na jeho 5 lekcií, ako budovať úspešné podnikanie:

1. Bez tvrdej práce to jednoducho nejde

Podobne ako mnohí úspešní podnikatelia, aj Kroc začal pracovať už v rannom veku. Či už to boli stánky s limonádou, ktoré rozbiehal počas štúdii na gymnáziu alebo práca v strýkovom obchode s potravinami, Kroc zbieral mnoho skúseností už ako chlapec.

Bol ochotný pracovať tvrdo a dlhý čas, čo mu v spoločnosti Lily-Tulip Cup prinieslo titul najlepšieho predajcu. A ako sám hovoril, čím viac sa potíte, tým šťastnejší budete. Šťastie je dividendou potu.

2. Snažte sa robiť veci čo najlepšie

„Dosiahnuť dokonalosť je mimoriadne náročné, avšak dokonalosť bolo presne to, čo som chcel s firmou McDonald’s docieliť. Všetko ostatné bolo pre mňa druhoradé“, opakoval Kroc. Ako tvrdieval, podnikanie s hamburgermi bral on a jeho tím oveľa vážnejšie než ktokoľvek iní.

Podobný prístup k podnikaniu obhajoval aj slávny podnikateľ Tomáš Baťa, ktorý povedal „snažte sa robiť veci čo najlepšie a svet si vyšliape cestičku k vašim dverám.“

3. Formálne vzdelávanie nie je všetko

Vzdelanie, ktoré získate v škole je výhodou, ale nie zárukou úspechu, upozorňoval biznismen.

Rovnaký názor zdieľa mnoho úspešných ľudí. Stačí uviesť legendárny výrok motivačného rečníka Jima Rohna: „Formálne vzdelávanie vám zabezpečí prežitie, samovzdelávanie vám zabezpečí bohatstvo.“

4. Zaobchádzajte so zamestnancami s rešpektom

Kroc dobre vedel, že McDonald’s sa môže na cestu trvalého rastu vybrať len vtedy, ak bude svojich pracovníkov podporovať a zaobchádzať s nimi najlepšie ako sa len dá.

„Dôverujte svojim ľudom a dajme im slobodu, aby váš biznis obohatili svojimi názormi a vedomosťami“, odkazuje Kroc.

5. Nebojte sa riskovať

Ak nie ste ochotní riskovať, mali by ste čo najskôr odísť z biznisu, odporúčal otec McDonald’s. Opäť to môžeme potvrdiť slovami Jima Rohna: „Pokiaľ nie ste ochotní riskovať, budete sa musieť uspokojiť s obyčajným.“

O tom, že bez rizika sa človek len ťažko vymaní z pazúrov obyčajnosti a chudoby, hovorí aj indický milionár Vijay Mallya: “Kto sa drží istoty, zostane chudobný. Ak by to bolo naopak, tak je na svete 99% boháčov.” 

investicne.sk
Investičné noviny - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať