Japonský obor s elektronikou, spoločnosť Sony sa pomaly ale isto dostáva z najhoršieho von. Vďaka viacerým sanačným opatreniam bola strata spoločnosti v treťom fiškálnom kvartáli (zakončený decembrom) na úrovni 10,7 mld. jenov. Ešte rok predtým boli Japonci v mínuse až 159 mld. jenov.
Spoločnosť je tak na dobrej ceste vykázať za celý rok zisk 20 miliárd jenov a pretrhnúť tým sériu červený čísel. Tržby spoločnosti v 3. kvartáli vzrástli o 6,9 % na 1,95 bilióna jenov.
Pozrime sa na jednotlivé divízie
Podobne ako viaceré spoločnosti podnikajúce s elektronikou, aj Sony pociťuje spomalenie obchodu s televízormi. Obchody Japoncov neboli pestré ani v segmente hier, kde sa prevádzkový zisk prepadol z 33,8 mld. na 4,6 mld. jenov.
Naopak, potešenie priniesla divízia filmov, keď pokladnice naplnili nové filmy James Bond Skyfall a Hotel Transylvania. Prevádzkový zisk v tomto segmente vzrástol o 0,7 % na 25 mld. jenov. Peniaze zarobila aj divízia Sony Music.
Spoločnosť Sony na svojom webe uvádza, že svojim priaznivcom je aj naďalej pripravená priniesť sériu nových a vzrušujúcich zážitkov.
Foto: informatique