Ako vyzerá úspešná firma podľa Richarda Bransona? Takto!

Medzinárodná značka Virgin, ktorá zastrešuje viac ako 400 silných spoločností v celkovej hodnote 4,6 miliardy dolárov.
To všetko má na svedomí svižný chlapík menom Richard Branson, ktorý vo veku 16 rokov odišiel zo školy a založil vlastný časopis.

Aj napriek tomu, že Branson trpí dyslexiou a ako žiak nevykazoval dobré výsledky, patrí medzi najvplyvnejších a najobdivovanejších podnikateľov sveta. Aj preto sú rady od tohto britského biznismena plne rešpektované a citované.

Poďme sa spoločne pozrieť, ako si predstavuje podnik s veľkým “P”.

Ako je už známe, Branson si potrpí na vzťahy s ľuďmi, či už ide o zákazníkov, zamestnancov alebo obchodných partnerov. Pracovisko úspešného podniku by malo byť miestom, kde si ľudia v spoločnosti vymieňajú názory. Ak má podnik nespokojných zamestnancov, je to jasný signál, že medzi ľuďmi hore a ľuďmi dole viazne komunikácia. A to je hotová katastrofa, pretože podnik musí žiť harmonicky ako jedna veľká šťastná rodina.

Branson upozorňuje: šťastní zamestnanci  = šťastní zákazníci (no kto by nechcel šťastných zákazníkov?)

Za ďalší aspekt úspešného podniku považuje zmeny. “Vyhnite sa budovaniu nudnej a nostalgickej spoločnosti”, hovorí Branson. Jedným zo spôsobov, ako tomu predísť, je naučiť svojich zamestnancov myslieť ako podnikatelia. Stačí na nich presunúť viac zodpovednosti a dať im viac priestoru.

Branson je typickým príkladom tohto prístupu, keďže svoje podniky rozbehol na dôvere ľudí – začínajúci zamestnanci dostali na začiatok malé projekty, no ak ich zvládli správne, dostali väčšie projekty a s nimi spojený aj vyšší stupeň autonómie.

Čítaj tiež: Pozrite sa, ako vyzerajú pracovné stoly úspešných ľudí

Z pohľadu marketingu je úspešným taký podnik, ktorý vidieť. “Čokoľvek robíte, buďte na predných, nie na zadných stránkach”, hovorí podnikateľ. Pokiaľ sa nedokážete predať, váš biznis nemá šancu prežiť, varuje Branson. Úspešní podnikatelia nesedia celý deň za stolom – chodia von, rozprávajú o svojich produktoch a rozširujú povedomie o svojom biznise.

Ďalšou z vlastností úspešnej spoločnosti sú vysoké očakávania. Ako prezrádza jeden z bývalých Virgin zamestnancov, Branson veľa očakáva od seba, jeho firiem a taktiež zamestnancov.

Na záver tu máme špičkový prístup k zákazníkom, ktorý by mal začínať od samotného vedenia. Ako uvádzajú pracovníci Virgin, Branson kladie dôraz na spokojnosť zákazníkov, a keď to robí on, nasledujú ho všetci zamestnanci firmy. Nielenže chodí medzi ľudí a pýta sa ich na kvalitu služieb, sleduje aj ich reakcie na sociálnych médiách a ak natrafí na sťažnosť, okamžite pracuje na odstránení problému.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre