Nemecké automobilky sú v rozpakoch. Nevedia, či sa majú smiať alebo plakať!

Pomaly ale isto sa na trh dostávajú prvo-kvartálové výsledky automobilových žralokov z Nemecka. Či sú radostné alebo predstavujú sklamanie, posúďte sami.

Problémy na európskom trhu a pomalší rast v Číne zatlačili na marže nemeckej automobilovej spoločnosti BMW. V rámci trhu Európskej únie sa tržby automobilky BMW prepadli o 10 %.

Vyššie ceny, ktoré spoločnosť BMW v Číne nastavila minulý rok, sa v prvom kvartáli tohto roka ukázali ako neúnosné. Kým za celý minulý rok čínske predaje BMW rástli o 40 %, v prvom štvrťroku tohto roka to bolo slabučkých 8 %. Bilanciu za uplynulý kvartál automobilka predloží 2. mája (vo štvrtok)

Krízu na európskom trhu pocítila aj automobilka Audi, ktorej tržby za prvé tri mesiace 2013 poklesli o viac ako 5 %. Napriek tomu sa výrazne darilo predajom, k čomu prispel čínsky a americký trh – Audi od januára do marca predala 369 500 vozidiel, čo je medziročný nárast o 6,8 %.

Európa bola zradná aj pre automobilku Volkswagen, ktorá za uplynulý kvartál na kľúčovom trhu západnej Európy zaznamenala až 5,8 %-ný pokles dodávok. Prevádzkový zisk pri hlavných značkách ako Golf, Polo a Passat medziročne poklesol o 45 %.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre