Priam odporne drahé hodinky, parfumy či topánky sprevádza naďalej silný dopyt, pričom si ich kupujú najmä boháči z Ázie či Severnej Ameriky.
Globálne predaje luxusného tovaru by v tomto roku mali vzrásť na 212 miliárd eur, čo v relatívnom vyjadrení predstavuje medziročný nárast o 10 %.
Čítaj tiež: 10 najhodnotnejších luxusných značiek sveta
Ako vo svojej štúdii píše firma Bain & Company, po hospodárskej kríze ide o tretí rok v rade, čo sa predaje tohto segmentu rozrastajú. V dlhodobom horizonte by mal luxusný trh zostať v rastúcom trende. „Obavy z poklesu sú neopodstatnené“, tvrdí expert z Bain & Company, Josef Ming.
Po Spojených štátoch je najväčším trhom luxusu rýchlorastúca Čína, kde sa o transformáciu tohto trhu starajú bohatí Číňania.
Celkom by mal ázijský trh s luxusom tento rok porásť o pekných 18 percent. Podľa Minga existujú značky, ktoré sa vedia veľmi rýchlo prispôsobiť rôznym chutiam, regionálnym rozdielom či demografií. Existujú však aj také, ktoré s meniacim sa trhom nedokážu držať krok.