Výrobcovia počítačov v Číne sa sťahujú do vnútrozemia

Zlepšujúca sa logistika ťahá PC priemysel preč zo Šanghaja a Pekingu do iných lokalít v západnej a strednej Číne. V máji kamióny naložili prvých niekoľko tisíc počítačov Acer z továrne Quanta v západočínskom meste.

Hoci neviditeľná pre spotrebiteľov, táto preprava odštartovala najväčšiu zmenu vo výrobe a logistike osobných počítačov za posledných viac než desať rokov.

Poháňaný nárastom cien pracovnej sily a pozemkov, rovnako ako aj nedostatkom pracovnej sily v už zavedených centrách čínskej exportnej výroby okolo Šanghaja a hranice s Hong Kongom  sa najväčší svetový predajca PC s pol tuctom ďalších výrobcov pohybujú už vo vnútrozemí. PC priemysel počíta s vytvorením novej rozsiahlej továrne a vývojom logistických centier v mestách Chongging a Chengdu v západnej Číne. Hewlett-Packard, Acer a Asustek, svetové čísla jeden, tri a šesť, si pre svoje pôsobenie vybrali Chongging.

Dell a Lenovo, umiestnené na druhom a štvrtom mieste si vybrali Chengdu, hlavné mesto provincie Sečuán skoro 300 km ďalej. V meste Chongging sa plánuje vyrobiť 100 miliónov notebookov v budúcom roku. To by bolo viac ako jedna tretina všetkých notebookov vyrobených po celom svete. V Chengdu majú podobné ambície. Tu odhadujú výrobu notebookov na rok 2015 na 80 miliónov kusov a PC tabletov na 150 miliónov, čo je dvakrát viac než celý globálny trh s tabletmi v roku 2012. Foxconn, hlavný výrobca iPadov Apple vyrába tretinu svojich tabletov v Chengdu. Foxconn dnes v Chengdu zamestnáva 80 000 pracovníkov a do konca roka ich má byť 100 000. V budúcnosti chcú zamestnať ďalších 200 000  pracovníkov.

HP a Lenovo tvrdí, že ťažiskom ich nových zariadení  je miestny trh. “Presun výroby bližšie k užívateľom HP v západnej a strednej Číne vedie k lepšej logistike a skráteniu dodávacieho cyklu, užívatelia v západnej a strednej Číne majú rýchlejší a pohodlnejší prístup k produktom HP,” hovorí HP.

Ale nová poloha má globálny význam. Ako kompenzácia pre vnútrozemskú polohu bol  Chongging spojený s medzikontinentálnou dopravou. V máji bola uvedená nákladná letecká doprava do Antverp. V Marci bola nákladná železničná linka ktorá viedla iba do Moskvy rozšírená na Duisburg v západnom Nemecku, v blízkosti Holandska, Belgicka a Francúzska.

Podľa informácii ftd.de

 

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
rm stock