7 tipov, ako vybudovať skvelú business značku!

Otázka na úvod: Čo je značka? Povedzme, že ide o permanentnú správu o tom, kto ste! Nie je to len logo a dizajn, ale aj symboly, názov, ciele, heslá atď. Nižšie uvádzame 7 tipov, ako dosiahnuť vybudovanie excelentnej firemnej značky.

1. Nie je to len „brand“ manažér, ktorý je zodpovedný za smerovanie značky vašej spoločnosti. Každá osoba, ktorá sa podieľa na budovaní podnikania, či už je to človek z výroby, marketingu alebo personálneho oddelenia,  je tvárou vašej značky. Myslite na to!

Práve to je hlavný dôvod preto, aby ste vytvorili kvalitný dokument, správu či pravidlá, ktoré vykreslia správny pohľad zainterestovaných na firemnú značku. Vašich pracovníkov to výrazne pomôže pri pochopení imidžu firmy.

2. Buďte jedinečný – Skvelým príkladom jedinečnosti je americká spoločnosť Apple, ktorá je jedna z najinovatívnejších na svete. Ľudia už automaticky produkty s “nahryznutým jabĺčkom” považujú za spoľahlivejšie, šikovnejšie či lepšie navrhnuté ako konkurenčné zariadenia. Preto si položte otázku – čo robí moju firmu unikátnym?

3. Vyšpecifikujte hlas, ktorým sa bude vaša značka prihovárať verejnosti . Zamyslite sa nad pár značkami, ktoré obdivujete a zistite, ako s vami komunikujú. Dobre popremýšľajte, čo sa vám páči na tomto štýle komunikácie. To najlepšie sa snažte zachytiť a ponaučiť sa z toho. Spôsob, akým vaša značka hovorí, je nesmierne dôležitý!

4. Komunikujte – Snažte sa  svoju značku presadiť na verejnosti. Šírte ju na svojich internetových stránkach, sociálnych sieťach, vizitkách, e-mailoch či produktoch. Presadzujte ju na každej úrovne svojho biznisu.

5. Spolupracujte –  Pozitívny efekt spolupráce značiek môžeme vidieť v módnej branži, kde H&M spolupracuje s Matthew Williamson. Partnerstvo pomáha obom značkám, či už z pohľadu podpory predaja alebo výmene nových poznatkov a informácií o módnom trhu.

6. Využite všetky dostupné zdroje – Práve teraz máte k dispozícii množstvo prostriedkov a nástrojov, o ktorých  ani sami netušíte. Nie je to len o drahých dizajnéroch – aj šikovnosť a zručnosť obyčajných ľudí sa môže vhodne využiť v marketingu. Obmedzený rozpočet vám dáva ešte väčší priestor na kreativitu a podstúpenie rizika, ktoré sa väčšinou vypláca.

7. Spoznajte konkurenciu – rovnako dôležité, ako byť oboznámený so zákazníkom, je aj poznať svojich konkurentov. Ak sa vám podarí pochopiť konkurenciu, budete môcť vybudovať výraznejšiu značku. Zamerajte sa na slabé a silné stránky konkurentov a taktiež na to, ako ich vnímajú zákazníci. Nakoniec sa vám podarí objaviť vzorec, ktorý vás plnou parádou odlíši od konkurencie.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre