3 tipy, ako svoj čas dostať pod kontrolu!

1. Základným prvkom dobrého time manažmentu je vypracovanie zoznamu úloh a ich zoradenie podľa priority. Nasledujúci krok je jednoduchý –  tie najdôležitejšie úlohy zjedzte ako prvé.

Väčšinou to bývajú tie najpríjemnejšie činnosti (motivačný autor Brian Tracy ich prirovnáva k nepríjemným žabám), no ako raz povedal Mark Twain: “Ak hneď ráno prehltnete živú žabu, ostávajúci deň môžete prežiť s pocitom uspokojenia, že je to pravdepodobne to najhoršie, čo sa vám za celý ten deň prihodí.”

2. Prestaňte sa rozptyľovať. Keď svoj čas venujete určitej práci, eliminujte všetky rušivé elementy naokolo. Práve nesústredenie sa na konkrétnu úlohu je jedným z hlavných dôvodov, prečo prichádzate o množstvo času. Vypnite sociálne siete ako Facebook a Twitter, zavrite chat na Skype, odhláste sa z e-mailovej schránky a plne sa zamerajte na úlohu z vášho zoznamu.

3. Merajte svoj čas. Miliardár z GoDaddy, Bob Parsons raz povedal, že všetko, čo sa meria, je možné aj zlepšovať. Platí to aj o čase. K tomu, aby ste bez problémov odsledovali čas strávený pri rôznych úlohách (odpisovanie e-mailov – 20 minút, stretnutie – 40 minút) slúži mnoho aplikácií. Nedávno sme vám predstavili RescueTime. Dobrou pomôckou je aj rozšírenie do webového prehliadača, napr. v Google Chrome je to Task Timer. Vďaka sledovaniu času sa vyhnete situáciám, že z vašej hodinovej schôdzky sa stane trojhodinová záležitosť.

Knižný tip: Kniha Pobozkajte žabu

DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie. Je tiež zakladateľom portálu www.skolaforexu.sk
Zdieľať
Komentáre