3 podnikatelia a milionári, o ktorých ste pravdepodobne ešte nepočuli

0

Ak príde reč na bohatých podnikateľov, istotne vám okamžite napadne množstvo mien, napríklad Bill Gates, Steve Jobs, Mark Zuckerberg či Richard Branson. Ale vždy je tu hromada mien, o ktorých ste ešte nepočuli, čo môže byť aj škoda, pretože z ich príbehov sa môžeme priučiť množstvo užitočných vecí. Nižšie Vám prinášame tri skvelé príklady podnikateľov – milionárov ako aj ich lekcie:

Haruhisa Okamura, zakladateľ a CEO spoločnosti Adways

Kto to je: Zakladateľ a CEO jednej z najväčších japonských technologických firiem. Spoločnosť je zameraná na online reklamu a v roku 2013 zaznamenala obrat viac ako 221 miliónov dolárov.

Lekcia na zapamätanie: Nedovoľte, aby vás nedostatok vzdelania spomalil, prípadne obmedzil možnosti, ktoré máte v živote či v podnikaní.

Jeho príbeh: Okamura odišiel zo školy keď mal 16 a zamestnal sa ako predavač. Mal problém s nadväzovaním vzťahov so svojimi kolegami a s hľadaním priateľov, preto sa rozhodol, že pracovná sila by mu sedela oveľa viac. V roku 2000, keď internet pobláznila nová vlna, Okamura sa začal zaujímať o online spoločnosti a ich IPO.

Vo februári 2001 rozbiehal Adways len s 10 000 dolármi. Z týchto peňazí stratil 5 000 pri nepodarenom pokuse o vytvorenie softvéru pre email-marketing, ktorý sponzoroval. S pútavou ponukou mu pomohol Sanki Nishiguchi, ktorý sa stal firemným CTO.

Počnúc modelom pobočky, Adways sa rozrastal rýchlo, najmä po tom, ako sa zamerali najmä na mobilné technológie. V roku 2006 spoločnosť vstúpila na burzu, Okamura mal vtedy len 25 rokov. Spoločnosť má v dnešnej dobe pobočky po celom svete.

Josie Natori, zakladateľka a CEO Spoločnosti Natori

josie-natori
Josie Natori

Kto to je: Zakladateľka a CEO spoločnosti s dámskym oblečením, ktorá sa rozšírila aj na vône, okuliare či domáce doplnky. V roku 2011 jej spoločnosť zaznamenala maloobchodný obrat vo výške 150 miliónov dolárov.

Lekcia na zapamätanie: Byť prisťahovalcom (alebo mať nejakú inú prekážku, ktorá vám bráni vo vstupe na trh) sa nemôže stať bariérou pre dosiahnutie úspechu.

Jej príbeh: Natori sa presťahovala do USA z Filipín v roku 1964, aby sa zapísala na univerzitu v New Yorku. Zistila, že je to úplne iná krajina a že každá jej súčasť bola otočkou o 180 stupňov od toho, na čo bola zvyknutá – počasie, jedlo a aj humor boli úplný kultúrny šok. Odhliadnuc od toho, že jej veľmi chýbal domov, ukončila jej ekonomické štúdium a začala pracovať v Bache & Company. V roku 1971 sa zamestnala v Merrill Lynch, no cítila, že chce podnikať a založiť svoju vlastnú spoločnosť.

V roku 1974 sa stala oficiálnym občanom Spojených štátov a vtedy spolu s jej manželom zistili, ako túto jej túžbu dosiahnuť. Jej šanca prišla v roku 1977, kedy svoj vytvorený projekt odprezentovala kupcovi na Bloomingdales a prepracovala ho na prácu dizajnéra. Natori budovala spoločnosť ďalej, až dosiahla 400 zamestnancov. Distribuovala produkty do obchodov ako Saks, Neiman Marcus alebo Nordstorm a nedávno si otvorila svoj vlastný butik v New Yorku.

Heidi Ganahl, zakladateľka Camp Bow Wow a motivátorka

Kto to je: Zakladateľka reťazca dennej starostlivosti o psov s názvom Camp Bow How a motivátorka.

Heidi Ganahl
Heidi Ganahl

Lekcia na zapamätanie: Len preto, že cesta za vašimi snami je kľukatá, neznamená to, že sa svojich snov musíte vzdať.

Jej príbeh: Ganahl a jej manžel, Bion Flammang, prišli na myšlienku založiť reťazec s dennou starostlivosťou pre psov. Inšpirovala ich k tomu vlastná skúsenosť, keď počas svojho cestovania mali problém nájsť miesto pre svojho miláčika. V roku 1994 sa stala tragédia a jej manžel Flammang zomrel pri nehode lietadla. Aj napriek tomu sa Ganahl nevzdala svojho sna a túžila ho uskutočniť. Bola síce slobodná matka no nevzdávala to!

V decembri 2000 Ganahl svoj sen naplnila a založila svoju prvú pobočku hotela pre psov v meste Denver. Keď v roku 2002 tvorila aj druhú pobočku, jeden klient jej odporučil expandovať a otvoriť si viacero prevádzok. Potom, ako sa stala súčasťou AOL, jej biznis vzlietol. Pobočky teraz existujú po celých Spojených štátoch a Kanade (vrátane pôvodnej v Denveri, ktorú však Heidi predala, aby sa mohla zamerať na celý svoj biznis) a hodnota spoločnosti dosahuje viac ako 80 miliónov dolárov.

Máte aj vy nejaký dobrý nápad na rozbehnutie biznisu? Ako vyplýva aj z týchto troch príbehov, neexistuje žiadny dôvod, pre ktorý by ste ho nemohli začať realizovať.

investicne.sk

Vypracovala redakcia Investičných Novín – investicne.sk.
info@investicne.sk

Zdieľať