Akcie francúzskej spoločnosti LVMH zaznamenali najvýraznejší nárast za takmer štvrťstoročie po tom, čo majiteľ značiek Louis Vuitton a Christian Dior prekvapivo obnovil rast tržieb. Výsledky naznačujú, že ochladenie dopytu po luxusnom tovare sa zmierňuje.
Akcie LVMH obchodované na parížskej burze vyskočili o približne 12 %, čo predstavuje najväčší denný zisk od septembra 2001. Spoločnosť, ktorej portfólio zahŕňa značky Louis Vuitton, Tiffany & Co., Christian Dior či Moët & Chandon, je často považovaná za barometer vývoja globálneho trhu s luxusným tovarom. Vzrástli aj akcie ďalších hráčov v segmente – Moncler si pripisuje viac ako 6 %, Burberry +4 % a Kering, vlastník značky Gucci, pridáva 6 %.
Hoci organické tržby LVMH v treťom štvrťroku vzrástli len o 1 %, ide o prvý nárast po dvoch po sebe idúcich kvartáloch poklesu. To podporilo optimizmus, že dopyt z Číny – dlhodobo kľúčového trhu pre luxusný tovar – by sa mohol opäť zotaviť. Všetky hlavné divízie skupiny prekonali očakávania analytikov a región zahŕňajúci Čínu prispel k rastu po prvý raz v tomto roku.
„Tempo oživenia, ktoré prichádza zo všetkých regiónov, je povzbudivé a naznačuje návrat k rastu v roku 2026 a neskôr,“ uviedla analytička JPMorgan Chiara Battistini.
Podľa údajov spoločnosti tržby v regióne zahŕňajúcom Čínu vzrástli v treťom štvrťroku o 2 %, po tom, čo v prvej polovici roka klesli o 9 %. Finančná riaditeľka Cecile Cabanis počas konferenčného hovoru uviedla, že spoločnosť zaznamenáva „povzbudivý rast dopytu“ práve v Číne. Aj analytička Morningstar Jelena Sokolova vidí priestor na ďalšie oživenie v tejto krajine, kde spotrebitelia podľa nej „stále disponujú značnými úsporami po pandémii Covid-19“.
V Spojených štátoch tržby LVMH v treťom štvrťroku vzrástli o 3 %, zatiaľ čo v Európe mierne klesli o 2 %, keďže americkí turisti míňali menej na luxusný tovar v dôsledku slabšieho dolára.
Napriek predchádzajúcemu spomaleniu skupina LVMH – vedená miliardárom Bernardom Arnaultom – pokračuje v expanzii. Spoločnosť Louis Vuitton tento rok rozšírila svoju ponuku o dekoratívnu kozmetiku a začala predávať rúž za 140 eur, čo podľa vedenia pomohlo zvýšiť návštevnosť predajní. V Šanghaji zároveň otvorila značka Louis Vuitton novú vlajkovú predajňu The Louis v tvare lode, ktorá prilákala veľké množstvo návštevníkov a získala širokú mediálnu pozornosť.
Zdroje: bloomberg; autor








