Výrobca luxusných športových vozidiel Porsche v súčasnosti čelí náročnému obdobiu. Slabý tretí štvrťrok posilnil obavy z plánovaného zákazu spaľovacích motorov, ktorý má platiť od roku 2035. Finančný riaditeľ Porsche, Lutz Meschke, to s budúcnosťou nemeckého automobilového priemyslu nevidí ružovo.
Vzhľadom na napätú hospodársku situáciu Meschke vyzýva nemeckú vládu, aby v Bruseli lobovala proti plánovanému zákazu spaľovacích motorov, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Obáva sa, že takýto zákaz by mohol viesť k deindustrializácii, čo by z Nemecka urobilo „chudobinec Európy“.
Podľa neho automobilový priemysel potrebuje „výrazne viac času“, aby sa firmy dokázali prispôsobiť neustále sa meniacim podmienkam a stať sa konkurencieschopnými.
Porsche nie je prvou nemeckou automobilovou spoločnosťou, ktorá vyjadrila podobné obavy. Nesúhlas so zákazom áut so spaľovacími motormi vyjadrili aj nemecké automobilky BMW a Mercedes.
Trh s elektrickými vozidlami má už dlhší čas problémy a po počiatočnej vlne nadšenia prišlo vytriezvenie. Dôvodom sú vysoké ceny týchto vozidiel a ich viaceré nedostatky. Batériou poháňané elektromobily zaostávajú za tradičnými autami nielen v oblasti obstarávacích a prevádzkových nákladov, ale aj v praktických otázkach. Medzi najvýraznejšie problémy patrí otázka bezpečnosti (vrátane náchylnosti k požiarom) a obmedzený dojazd. Na rozdiel od elektromobilov nie sú autá so spaľovacími motormi viazané na nabíjaciu infraštruktúru alebo autorizované služby.
Najnovšie kvartálne výsledky Porsche ukazujú, že v treťom štvrťroku spoločnosť zaznamenala výrazný pokles predaja. Podľa Meschkeho je to znak toho, že transformácia na elektromobily postupuje pomalšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Napriek týmto problémom sa Porsche drží svojho cieľa elektrifikovať do roku 2030 približne 80 % svojho vozového parku. Porsche odštartovalo éru elektromobility plne elektrickým športovým autom Taycan a oznámilo, že postupne elektrifikuje existujúce modelové rady.
Zdroje: bithub.pl; merkur.de