Pracujete z domu? Tomuto sa vyhnite

V súčasnej koronakríze prešli na home office aj ľudia, ktorí predtým z domáceho prostredia nepracovali. Práca z domu má svoje výhody, no aj viaceré úskalia. Na čo si dať pri home office pozor a čomu sa vyhnúť? Tu je niekoľko rád:

1. Nenechajte sa rozptýliť

Pri práci z domu sa často stane, že natrafíte na rušivý element. Jednou z vecí, ktorej by ste sa preto mali vyhnúť, je práca v rušnom prostredí medzi priateľmi a rodinou. Vyhraďte si vlastný priestor, miesto, kde sa môžete plne sústrediť na vašu prácu.

Ak by ste boli v kancelárii, zrejme by vás rodina nerušila rôznymi otázkami a žiadosťami. Keďže v tomto prípade je vašou kanceláriou domácnosť, musíte svojej rodine vysvetliť, aby bola s rušivými žiadosťami na vás zdržanlivá.

2. Pozor na to, čo zdieľate

Ak ste súčasťou firmy a prijímate príkazy od nadriadeného, určite na Facebook alebo Twitter nevešajte statusy ako: „Práve pozerám film XYZ“ alebo „Dnes už nepracujem, len relax..“. Môže sa ľahko stať, že na tento príspevok natrafí váš šéf, ktorého takáto novinka určite nepoteší.

3. Pozor na súkromné hovory

Ďalšou vecou, na ktorú si pri home office treba dávať pozor, je prijímanie súkromných hovorov. Dajme tomu, že s vedúcim tímu cez Skype konzultujte detaily nového projektu a v tom vám na mobil zavolá dobrý známy a začnete s ním rozoberať súkromné záležitosti. Zdá sa vám to nevhodné? Samozrejme, pretože to nevhodné aj je.

Čítaj tiež: Chceš šéfovať sám sebe? Potom by si mal mať týchto 5 vlastností

4. Nezabúdajte sledovať čas

Práca z domu mnohých zmýli natoľko, že stratia prehľad o svojom voľnom vs. pracovnom čase. To, že pracujete z domu neznamená, že musíte pracovať po celý čas, čo doma ste.

Taktiež nedovoľte, aby váš čas zbytočne nepohltila nejaká úloha. Dôležité je vytvoriť si plán a zostať produktívny. Dobrým tipom sú rôzne online časovače, s ktorými svoj čas dostanete pod kontrolu.

5. Nebuďte neustále prilepený na monitor

Jedna zo štúdii preukázala, že človek strávi pri monitore v priemere 5 hodín denne. Musíte si uvedomiť, že váš život sa rozpína aj mimo monitor.

Navyše, osobnejší kontakt je cennejší než len e-mail. Mnoho ľudí, ktorí pracujú doma, sa dokonca pri notebooku aj stravujú. A to je chyba. Experti odporúčajú, aby si človek pre zachovanie zdravého životného štýlu vymedzil zvlášť priestor na jedlo a zvlášť na prácu.

6. Nezabudnite na poriadok

Keď človek pracuje doma, ľahko sa stane, že niečo stratí, prípadne sa mu pracovné materiály zmiešajú so súkromnými a podobne. Dôležité je preto dbať na poriadok a organizáciu. Okrem toho, veľký neporiadok človeka zbytočne rozrušuje, takže nájsť si čas na usporiadanie pracovne stojí za to.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre