8 psychologických tipov, ako dosiahnuť lepší predaj!

1. Nemôžete stimulovať, inšpirovať či presviedčať o nákupe ľudí, ak nemáte z danej oblasti dostatočné vedomosti. Prax potvrdzuje, že ak si chce niekto kúpiť napr. auto, už dávno je vyzbrojený množstvom informácií o cenách, modeloch atď.. Musíte byť aj vy rovnako oboznámení s tým, čo ponúkate a byť opatrní rovnako ako kupujúci. Taktiež nezabúdajte, že kľúčovými vlastnosťami pritom sú poctivosť, priamosť a transparentnosť.

2. Ak sa chcete vžiť do pohľadu druhej strany, musíte sa vzdať určitej “moci”. Snažiť sa niekoho presvedčiť je neuveriteľne zložité a veľakrát táto schopnosť závisí od umenia vžiť sa do jeho uhla pohľadu.

Ak pochopíte, odkiaľ druhá strana prichádza, môžete lepšie reagovať na jej požiadavky a predvídať problémy. Ak máte pocit, že disponujete potrebnou silou a výdatnými informáciami, tendenciou je upnutie sa na vlastný pohľad (len ja mám pravdu a nikto iný). Za predpokladu, že pri predaji máte oslabenú pozíciu, môžete sa sústrediť na druhú stranu a pochopiť ju.

3. Taktiež je dokázané, že ľudí je ľahšie presvedčiť tým, že doslova „hýbete ich mozgom“ ako keď pôsobíte na jeho city. Potvrdili to experimenty aplikované na cenové vyjednávanie. Druhá strana potvrdila, že menej efektívne bolo zameranie na city než na to, čo si človek myslí. Samozrejme, empatia je pri vyjednávaní dôležitá, avšak v tom zmysle, aby vám pomohla zistiť, čo si druhá strana myslí.

Čítaj viac v našej rubrike Tipy a triky

4. Jemne napodobňujte správanie a reakcie osoby, ktorej produkt predávate  – Je to už raz tak, že ľudia bez toho, aby si to vôbec uvedomili, inštinktívne napodobňujú správanie či gestá iných ľudí. Viaceré štúdie potvrdili, že tento prístup vedome pomáha pri predaji. Napriek tomu musí ísť o veľmi jemné „kopírovanie“, pretože sa vám to môže vypomstiť.

Ako to? Ľahko sa môže stať, že tomu venujete až príliš veľa pozornosti, pričom úplne pozabudnete na svoj hlavný cieľ. Musíte si uvedomiť, že nejde o žiadnu manipuláciu, ale len o jeden z nástrojov, ktorý vám pomôže zosynchronizovať sa s druhou stranou.

5. Štúdie preukázali, že neexistuje žiadny vzťah medzi extrovertným správaním a predajom. Potvrdilo sa, že najúčinnejší predaj dosiahne zlatá stredná cesta medzi extrovertnou a introvertnou povahou. Jednoducho musíte vedieť, kedy treba zatlačiť a kedy sa naopak držať vzadšie.

 

Predaj (Photo by Victor1558)

6. Sršte pozitivitou – Tým, že budete pozitívny, druhej strane ľahšie dosvedčíte, že veríte v to, čo predávate. Napriek tomu sa vždy presvedčte, že medzi negatívnym a pozitívnym prístupom udržujete rovnováhu, aby ste sa udržali v realite a dokázali sa poučiť z prípadných chýb.

7. Výskumníci zistili, že ponuka len niekoľkých presvedčivých možností má väčších úspech, než masívna ponuka viacerých alternatív. Teda ak dáte dotyčnému na výber len malú skupinu výdatných alternatív, ľuďom to uľahčí výber a vám pomôže pri presviedčaní.

8. Predávajte svoj potenciál, nie doterajšie úspechy – Pre ľudí sú oveľa presvedčivejšie  a príťažlivejšie vaše potenciálne nápady, myšlienky a schopnosti pripojené k projektu či produktu ako minulé úspechy. Vedci to odôvodňujú tým, že potenciál je viac neistý, čo ľudí viac núti k premýšľaniu o vás a o tom, čo urobíte či ako sa zachováte v budúcnosti.

Foto: Belly Acres

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre