Ako tvrdí európske združenie automobilových výrobcov ACEA, v súčasnosti automobilky bojujú o prežite. „Pre mnohých výrobcov je to otázka prežitia“, povedal dnes v Bruseli prezident automobilovej asociácie, Sergio Marchionne, ktorý je zároveň aj šéfom Fiatu.
Marchionne týmto vyhlásením zdôrazňuje, aký veľký vplyv má kríza na toto odvetvie. Výrazné ochladenie predajov cítiť v západnej Európe. Inštitút LMC Automotive dokonca predpovedá, že až v roku 2018 by sa mohli predaje v tejto oblasti dostať na predkrízovú úroveň z roku 2007.
Združenie ACEA uvádza, že vzhľadom na cyklický dopyt je dôležité, aby automobilky zachovali súčasnú pracovnú silu a taktiež zaručili, že majú ľudí, ktorí budú motorom ich inovácií v budúcnosti. Sú to práve inovácie, ktoré ACEA považuje za cestu z pazúrov zúriacej krízy.
[accordions title=”” active=1 event=”click” disabled=false autoheight=true]
[accordion title=”Čo je ACEA?”]
Ide o európsku asociáciu automobilových výrobcov, ktorá bola založená v roku 1991. Jej ústredie sa nachádza v Bruseli, pričom v rokoch 1995 a 2004 otvorila pobočky aj v Tokiu a Pekingu.
Združenie zastupuje záujmy osemnástich výrobcov automobilov, kamiónov či autobusov na úrovni Európskej únie. Členovia ACEA sú konkurentmi na automobilovom trhu a podporujú slobodnú a spravodlivú hospodársku súťaž.
[/accordion]
[/accordions]