Velikáni módneho biznisu: Giorgio Armani

Talian Giorgio Armani je nie len výnimočný návrhár, ale aj excelentný obchodník. Rovnomenná spoločnosť Armani, ktorú založil v roku 1975, dnes dosahuje obrat takmer dve miliardy eur.

Názov Giorgo Armani sa už stal brilantným synonymom pre dámsku a pánsku konfekciu, kozmetiku či okuliare. Manažér Gabriella Forte, ktorý Armaniho spoločnosť riadil 20 rokov tvrdí, že Talian je jeden z mála návrhárov, ktorý vždy dokázal pochopiť svojich zákazníkov.

Z medicíny k móde

Napriek tomu mal v mladosti bližšie k medicíne ako k móde, keď sa prihlásil na lekársku fakultu v Miláne. Po dvoch rokoch svoje štúdium zanechal a vietor ho zavial do milánskeho obchodného domu La Rinascente, kde pracoval ako odborník pre marketing. Neskôr pôsobil u návrhára Nino Cerruti, neskôr ako nezávislý návrhár pre viacero spoločností. Nakoniec prišiel prelomový rok 1975, kedy sa spolu so svojim priateľom Sergiom Galeottim rozhodol založiť spoločnosť Giorgio Armani S.p.A.

Podnik stál na strategickom myslení a filozofií pána Armaniho, ktorý ukázal, že vie čo to povedať aj v sfére obchodu. Podnik si získal veľkú obľubu a už v roku 1979 dosiahol prvú zámorskú expanziu do Spojených štátov. Spoločnosť si zakladala na vysokej kvalite a distribúcii. Dnes je skupina Armani poprednou spoločnosťou módy a luxusu na svete, ktorá sa môže pochváliť aj butikom v exotickom Dubaji.

Giorgio Armani otvára svoj obchod v Dubaji

Kým v prvom roku podnikania boli tržby Armaniho na úrovni 14 tis. dolárov, dnes sú to takmer dve miliardy. Za minulý rok sa môže spoločnosť pochváliť až 23 %-ným nárastom prevádzkového zisku, pričom za toto obdobie otvorila až 100 nových obchodov. Módny gigant neprehliada ani mohutný trh Číny, kde podniká prostredníctvom 283 predajní. Návrhár si dopraje aj v súkromí, keďže vlastní deväť domov a dve jachty. Odhaduje sa, že G. Armani vlastní majetok v hodnote 7,2 miliardy dolárov.

Spätý s podnikom

Je príliš ťažké, predstaviť si budúcnosť módy bez samotného Armaniho, ktorý sa snaží svoju spoločnosť naďalej kormidlovať podľa svojich predstáv. Mnohí manažéri boli sklamaní, že v jeho spoločnosti nedokázali rásť a využiť svoj potenciál. Presne tak! Za svetoznámu značku má možnosť hovoriť len pár vyvolených, Armani ostatných nepustí. Aj o to bude budúcnosť bez neho pre módu ťažšia.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre