Velikáni módneho biznisu: Leonardo Del Vecchio

Leonardo Vecchio sa narodil v roku 1935 v chudobnej talianskej rodine, pričom o otca prišiel päť mesiacov pred narodením.

Nakoľko matka nevedela z finančných dôvodov uniesť jeho výchovu, od siedmych rokov žil v sirotinci.

Detstvo nemal vôbec slastné. Sirotinec sa vyznačoval tvrdou disciplínou a pracovať začal už ako 14-ročný. Po večeroch študoval priemyselný dizajn, ktorý ho s veľkou dávkou driny vyniesol až k titulu kráľ sveta okuliarov!

 

V roku 1958 s diplomom z Akadémie výtvarných umení založil  v Miláne podnik, ktorý sa zaoberal výhradne produkciou rámov na okuliare. Ako to už obvykle býva, začiatky biznisu neboli vôbec jednoduché.

O tri roky neskôr s finančnou podporou dvoch klientov sa firma pretransformovala na spoločnosť Luxottica, ktorá zamestnávala 10 zamestnancov. Vechio svoju prvú výrobu sústredil v peknom prostredí horskej dedinky Agord.

Výstup nahor

Vechio bol vždy typ podnikateľa, ktorý venoval veľkú pozornosť inováciám. Už v roku 1970 investoval do technológií a automatizácie výrobných procesov svojej firmy.

Spoločnosť si čoskoro vybudovala solídnu povesť, ktorá sa spájala s vysokou kvalitou a spoľahlivosťou svojich výrobkov. Veľkým pozitívom boli aj efektívne ceny. V 80. rokoch mu zmluvy s návrhárom Giorgiom Armanim umožnili vstup aj na trh luxusných statkov, kde je spoločnosť dodnes.

“Leonardo pochopil, že okuliare sú súčasťou našej osobnosti, sú súčasťou nás”, povedal o svojom zamestnávateľovi CEO Luxottica, Andrea Guerra.

Dnes skupina Luxottica Group SpA drží titul najväčšieho výrobcu okuliarov na svete, ktorý vlastní cez 6000 maloobchodných predajní vo viac než 138 krajinách.

K spoločnosti patria značky ako Ray-Ban či Persol, no na základe zmluvných vzťahov produkuje aj pre módne skvosty Chanel, Prada alebo Dolce & Gabbana. Spoločnosť v roku 2010 kúpila americkú značku Oakley, za ktorú zaplatila 2,5 mld. dolárov.

V súčasnosti Del Vecchio na spoločnosti Luxottica vlastní 62 %-ný podiel. Podobne ako Amancio Ortega, ani Vecchio si nepotrpí na svetlá reflektorov. Zriedka ho vidieť na nejakých VIP akciách.

Výroba spoločnosti Luxottica je dnes popri Taliansku sústredená aj v Číne, Brazílii a Spojených štátoch. Napriek tomu až 80 % celkovej produkcie Luxottica pochádza z Talianska. Štítok „Made in Italy“ je pre úspech tejto značky neodmysliteľný!

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre