Ak v Rusku niečo znamenáš, tak máš dobré fáro

Presne tak. Veta z nadpisu dokonale opisuje fakt, že práve Rusko sa stáva čoraz dôležitejším trhom pre luxusný tovar. Zvlášť to platí pre ten so štyrmi kolesami – automobily.

Auto z vyššej triedy je v Rusku symbolom spoločenského postavenia, dokonca ešte väčším, ako napr. v Nemecku. Práve tieto skutočnosti sú lákavou príležitosťou pre svetové automobilky, ktoré svoj sortiment zameriavajú aj na luxusný segment.

Ruský cit pre hotovosť

„Za celý rok 2003 sme do Ruska dodali 3000 vozidiel. Teraz sme tento počet dosiahli už za mesiac“, hovorí Peter Kronschabel, riaditeľ spoločnosti BMW pre Rusko. Ako tvrdí, predávajú sa najmä drahšie modely, ktoré sú snom mnohých Rusov. “Zazobaným” Rusom nestačí obyčajný voz, vždy chcú viac. Sedačky i čalúnenie dverí v drahej koži, drevené obloženie, pohon na všetkých štyroch kolesách atď..

Ako uvádza jeden z členov predstavenstva BMW, v roku 2010 malo ročný príjem nad 60 000 dolárov až 7 miliónov Rusov. Potenciál je tu preto veľký. Známy je aj ich cit pre cash :), ktorý sa v západnej Európe vyskytuje ojedinele. Platba v hotovosti Rusov dokonale vystihuje. V tzv. showroomoch sa už objavil kupujúci, ktorý držal vrecia plné rubľov. Jednoducho prišiel platiť!

Rusko je popri Indii, Brazílii, Turecku a Južnej Kórei ďalším trhom, pre ktorý spoločnosť BMW očakáva vysoké tempo rastu. Tieto krajiny môžu kompenzovať hlboké straty na európskom trhu, ktoré sú dôsledkom prehlbujúcej dlhovej krízy. Stačí pripomenúť aktuálne problémy francúzskych automobiliek, ktorých predaj je silno naviazaný na trh Talianska či Španielska.

xtb
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre

toho Rusa s vrecom a rublami si viem predstavit..urcite rano vstal a povedal si ze si kupi BMW..tak prisiel platit :D