Toyota šliape na plyn

Toyota tento rok len ťažko stíhala tempu svojho konkurenta Volkswagenu. Nabrať dych a zvýšiť tempo, by však mala už nasledujúci rok. Výrobca áut z Japonska plánuje zvýšiť produkciu a dať zabudnúť na tohtoročné japonské prírodné katastrofy, ktoré sa azíjskeho giganta taktiež dotkli.

Japonci oslabení po zemetraseniach a atómovej katastrofe vo Fukušime – exportovali v prvom kvartáli roku 2011 iba 1,79 milionov áut. Čo je pokles oproti minulému roku v rovnakom kvartáli o 300 000 vozidiel. VW predal v rovnakom časovom období 1,97 milióna áut a dostal sa tým na druhé miesto vo svetovom rebríčku za General Motors.

Navyše, Toyota musela bojovať rôznymi kampaňami o zlepšenie imidžu značky, ktorá bola značne naštrbená. Napriek tomu by mohol podnik v novembri v USA zvýšiť svoj odbyt o 6,7 percent. Japonská mocnosť predala 137,960 áut oproti 129,317 vozidlám, ktoré vyrobili za ten istý mesiac minulého roka. Iba počet predaných áut luxusných značiek sa znížil. Celkom Toyota predala v roku 2011 okolo 7,9 milióna áut – čo je o šesť percent menej ako v roku 2010.

Ambiciózny cieľ Toyoty

Možno preto je až neuveriteľné vidieť, aké tvrdé a ambiciózne ciele si Toyota stanovila na rok 2012: Celosvetovo zvýšiť produkciu o 20 percent, tak aby vyšlo približne 8,5 mil. vozidiel z výrobných hál. Následne v roku v 2013 by sa mala produkcia navýšiť na 8,95 mil. Taktiež Japonci očakávajú, že budú profitovať zo spolupráce s nemeckou značkou BMW. Táto dohoda má pomôcť BMW získať elektrické „Know-how“ Toyoty, a naopak japoncom budú sprístupnené poznatky o vznetových motorov BMW.

Podľa informácií wiwo.de

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať