Neexistuje na svete veľa miest, kde ľudia priam „očumujú“ automobil Volkswagen Polo. V uliciach miest New Delhi a Mumbai je tento trhák z nemeckého Wolfsburgu raritou.
Na trhu luxusných automobilov majú Nemci priam monopolné postavenie. Napokon, vozidiel z tohto segmentu sa v Indií predá každoročne ledva 15 000. Pritom rast predaja Volkswagenu je v Indii celkom prijateľný. V roku 2010 sa v Indii predalo takmer 3-krát viac vozidiel ako rok predtým. Napriek tomu má tento fakt háčik. Predaných 50 000 vozidiel tvorí z celého objemu automobilového trhu len 2 %. Nemecké automobilky nemajú ešte v Indii dostatočné zastúpenie. Úplné iné platí pri konkurencií z Japonska: Ulice v Indii sú plné vozidiel Suzuki Swift, ktoré je najobľúbenejším automobilom v Ázii. Modely sa pritom líšia len farbou.
Maruti-Suzuki predal doteraz každoročne milión automobilov, čím nepochybne obsadzuje pozíciu lídra indického automobilového trhu. Druhé miesto obsadzuje výrobca Hyundai, s počtom 350 000 predaných vozidiel, a bronzovú priečku Tata Motors s 320 000 automobilmi. Títo traja výrobcovia obsadzujú až 2/3 celkového trhu s osobnými automobilmi v Indií.
Recept Japoncov znie: Ponúknuť takú nízku cenu ako to len ide. Prémíový segment Nemecka jednoducho nie je pre indických spotrebiteľov.”Indický trh je veľmi citlivý na cenu”, hovorí Vishnu Matur, šéf Zväzu automobilového priemyslu v Indií.”V segmente s nízkou cenou je dopyt najväčší”, dodáva.
Podľa informácií wiwo.de