Najhodnotnejšia čínska spoločnosť Tencent Holdings zaznamenala v druhom štvrťroku nárast zisku o 82 %, čím prekonala odhady analytikov. Je to vďaka rastu v segmente videohier a lepším reklamným výsledkom.
Zisk za štvrťrok, ktorý sa skončil v júni, dosiahol 47,6 mld. jüanov (6,6 mld. USD), čo je viac ako 26,2 mld. jüanov v rovnakom období pred rokom. Celkové príjmy spoločnosti dosiahli 161,1 mld. jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 8 %. Analytici podľa konsenzuálnych odhadov agentúry Bloomberg očakávali zisk 40,3 mld. jüanov a tržby 161,3 mld. jüanov.
Zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Tencent, Ma Huateng, vo vyhlásení uviedol, že rast sa zrýchlil aj vďaka úspešnému uvedeniu niektorých nových hier. „Do budúcnosti budeme naďalej investovať do našich platforiem a technológií vrátane umelej inteligencie, čo nám umožní vytvárať nové obchodné hodnoty a lepšie uspokojovať potreby používateľov,“ uviedol riaditeľ.
Hlavný herný biznis spoločnosti čelil nepriaznivým vplyvom, pričom od štvrtého štvrťroka minulého roka jej príjmy v Číne dva štvrťroky po sebe klesali, čo bolo čiastočne spôsobené aj konkurenčnými hrami. Teraz sa prejavujú známky oživenia, k čomu prispelo vydanie dlho očakávaného titulu „Dungeon & Fighter Mobile“. Podľa údajov z odvetvia takmer mesiac od svojho vydania v máji dominoval rebríčkom najvyšších tržieb na platforme iOS v Číne.
Akcie Tencent v Hong Kongu v stredu pred oznámením výsledkov klesli o 1,3 %, od začiatku tohto roka však vzrástli o viac ako 26 %.
Tencent Holdings je čínska nadnárodná spoločnosť, ktorej dcérske spoločnosti pôsobia v oblasti internetových služieb, médií, videohier či umelej inteligencie. Tencent bol založený v roku 1998 a dnes je jedným z troch čínskych internetových „gigantov“ spolu so spoločnosťami Baidu a Alibaba Group.
Zdroje: scmp.com; reuters