Mediálny trh prechádza najväčšou konsolidáciou v histórii

Tento týždeň zasiahli odvetvie video služieb dve zásadné udalosti. AT&T plánuje svoj mediálny biznis vyčleniť a spojiť ho s kanálom Discovery. Vznikla by tak nová mediálna spoločnosť s predpokladanými tržbami v roku 2023 na úrovni 52 miliárd dolárov. Pre porovnanie, analytici očakávajú, že Netflix v tom roku dosiahne tržby vo výške 39 miliárd dolárov. 

Ďalšou novinkou je oznámenie Amazonu o zámere získať filmové štúdio MGM. Táto ikonická spoločnosť disponuje napríklad franšízou na Jamesa Bonda v hodnote deväť miliárd dolárov. Kombinovaná hodnota tohto mega obchodu sa blíži k hranici 80 miliárd dolárov, čo je najväčšia fúzia v mediálnom biznise od roku 2000. 

Aj spoločnosť Apple prekvapila analytikov. Chce zvýšiť svoj dôraz na streamovania videa. Prevezme platiacich predplatiteľov spoločnosti Disney plus. 

Aktuálne tak prebieha najväčšia konsolidácia trhu v súčasnej histórii mediálneho trhu. Rozdelí si ho pravdepodobne štyri až päť veľkých hráčov. Zdá sa, že na prežitie spoločností poskytujúcich streamovanie videa bude musieť byť každá služba vertikálne integrovaná a bude musieť vytvárať svoj vlastný obsah. 

Existuje však riziko, že obsah jednotlivých poskytovateľov sa časom spojí a ľudia si predplatia len dve nezávislé služby. Hrozí tak, že odvetvie mediálneho obsahu skončí ako súčasný telekomunikačný priemysel s niekoľkými veľkými hráčmi, ktorí realizujú opakujúce sa propagačné akcie zamerané na prilákanie predplatiteľov konkurenčných služieb. Hra sa potom môže zredukovať len na opakujúci sa nárast a stratu trhového podielu v závislosti od aktuálnej marketingovej ponuky. 

Pre Netflix bude otázkou, ako vysoko môže nastaviť ceny za streamovacie služby. Spoločnosť by mala zvážiť prechod na streamovanie online hier alebo vstúpiť do tohto odvetvia priamo. Hranie online hier totiž predstavuje najväčšiu hrozbu pre súčasné streamovanie videa.

Peter Garnry, akciový analytik Saxo Bank

Investičné noviny - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať