Z bezdomovca boháč. Takto vybudoval miliardové impérium

John Paul DeJoria žije americký sen. Nielenže prekonal chudobu a vysporiadal sa aj s obdobím bezdomovstva, napriek všetkým prekážkam dokázal vybudovať miliardové impérium. Samozrejme, peniaze mu nepadli len tak z neba. Chcelo to obrovskú dávku odvahy a vytrvalosti, čo sa bývalému bezdomovcovi vyplatilo. Dnes drží majetok v hodnote 3,8 mld. dolárov a užíva si slastný život. Aký bol jeho príbeh?

Mimoriadne náročné to mal tento muž už od útleho detstva. Na prácu bol odkázaný už ako 9-ročný a vyrastať musel v detskom domove. Dokonca bol súčasťou pouličného gangu v Los Angeles a jeho stredoškolský učiteľ mu nepriamo povedal, že je „odpísaný“. Všetko to vyvrcholilo keď mal 22 rokov a ocitol sa na ulici.

Aj napriek životu bez domova sa DeJoria nevzdával. Stále si hľadal zamestnanie, čo ho zaviedlo k mnohým zamestnaniam, ako napríklad vrátnik. Neskôr sa DeJoria uchytil ako zamestnanec v spoločnosti Redken, kde sa prvýkrát zoznámil s branžou starostlivosti o telo.

DeJoria a Paul Mitchell

V roku 1980 sa svojho priateľa, kaderníka Paula Mitchella spýtal. „Čo keby sme spolu začali podnikať“?  Obaja mali skúsenosti s predajom kozmetických prípravkov a tak sa rozhodli priniesť produkt pre profesionálnych kaderníkov.

„Začal som v roku 1980, keď som mal požičaných 350 dolárov. Inflácia bola vyššia ako 12 %, sadzby dosahovali 18-20 % a nezamestnanosť sa vyšplhala nad 10 %“, spomína si na začiatky DeJoria, ktorý dodáva, že nedávna kríza bola oproti tomuto nič.

Ich podnikanie začalo skromne. Mali jeden záznamník, poštovú schránku a snažili sa tváriť čo najserióznejšie. Našli si investora, no nakoniec sa veci pokazili. Navyše ho opustila žena – hrdý DeJoria bol bez peňazí, no hanbil sa o tom povedať priateľom.

Predajca šampónov tak prespával v aute, no aj napriek trpkým časom vytrval. “Boli to hrozné časy. Bol som 2-krát bezdomovcom, avšak bol som až príliš hrdý, aby som niekoho požiadal o pomoc”, spomína si dnes miliardár. Ani ďalšia životná lekcia ho neodradila od vybudovania úspešnej firmy.

Počas dvoch rokov sa ich firma Paul Mitchell Systems rozrástla a predaje dosiahli milión dolárov. „Chceli sme predávať len kaderníkom..prišli sme ale so šampónom, ktorý vyžadoval iba jedno umytie. Prinieslo to úsporu času a peňazí a stalo sa to maloobchodným hitom”, tvrdí DeJoria.

Dnes je DeJoria miliardár a spoluzakladateľ John Paul Mitchell Systems. Áno, tej firmy, ktorá predáva kozmetické prípravky pre viac ako 150-tisíc kozmetických salónov v 87 krajinách sveta. Navyše založil firmu Patron Spirits Company, ktorá sa zaradila medzi top svetových predajcov tequily.

Všetkým úspechu chtivým ľuďom radí: „Buďte pripravení na odmietnutie. Bez ohľadu na to, aké zlé to bude, nedovoľte, aby vás to prekonalo..jednoducho pokračujte v ceste za tým, čo chcete“, uviedol v jednom z rozhovorov.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre