Tento chlapík kedysi rozvážal pizzu. Dnes vlastní miliardový biznis!

Ajit Khubani je syn indických emigrantov v USA, ktorého biznis môžeme opísať nasledovne: „Získať spotrebiteľov pre nákup produktov, o ktorých ani nevedeli, že ich potrebujú.“

Dôkazom toho, že biznis model tohto maloobchodného monarchu z New Jersey funguje, je miliardová tele-marketingová ríša Telebrand. Ako to celé začalo?

Aj keď Khubani vyštudoval vysokú školu, stále vedel, že chce byť ako jeho otec – podnikateľ. Po skončení školy ho začiatkom 80. rokov čakalo nepriaznivé ekonomické prostredie, podobné tomu dnešnému. Nezamestnanosť sa dostala nad 10 % a pravdepodobnosť nájsť dobre platený job bola veľmi nízka. Mladý Khubani v tej dobe pracoval aj ako roznášač pizze, no vedel, že potrebuje prísť na niečo, čo uľahčí cestu k jeho príjmom a osobnému rastu.

Začalo to walkmanmi

Nakoniec začal so zásielkovým predajom. Cez svojho oca sa dostal k dodávateľovi elektroniky a po prehliadnutí niekoľkých časopisov nakoniec objavil to, čo chcel vo veľkom predávať – Walkman Sony. Nemal zamestnancov a obálky vypisoval na písacom stroji od IBM. Aj napriek tomu, že prvé dva roky k nemu zisk ani nepričuchol, bol odhodlaný pokračovať ďalej.

Čoskoro v roku 1985 narazil na ďalší výrobok – plážové šľapky s masírovacou podrážkou. Predával ich po 10 dolárov a dopyt bol obrovský, o čom svedčí zárobok vo výške štvrť milióna dolárov. Na to, že išlo o 25 ročného mladíka, to boli veľmi slušné peniaze!

Aj napriek tlaku niektorých rodinných príslušníkov, ktorí ho obsypávali tradičnými frázami ako „nájdi si poriadnu prácu“ alebo „iba tým strácaš čas“ sa naďalej nevzdával a podchytil si predaj ďalších výrobkov – zatvárací nožík či ultrazvukové zariadenie na odpudenie škodcov. Písal sa rok 1986 a jeho obchody sa rozrástli na 11 miliónov dolárov, pričom zisk predstavoval krásne 3 milióny USD. „Bol to veľmi vzrušujúci prelom v mojom živote“, hovorí Khubani.

3 reklamy ako vstupenka do sveta milionárov

Hlavou mu začali premávať otázky: ako sa rozšíriť a prejsť na ďalšiu úroveň? Odpoveďou bola reklama v televízii, s ktorou mladý Khubani začal experimentovať.

Ešte v 80. rokoch kúpil svoje prvé tri reklamné spoty, ktoré sa ukázali ako megavýnosná investícia – jeden na ultrazvukový obojok proti blchám, druhý na stacionárny bicykel a tretí na slnečné okuliare AmberVision.

„Bol som naozaj prekvapený, akým hitom sa okuliare AmberVision stali“, hovorí s odstupom času Khubani. Hit to naozaj bol, a ešte aký: Khubaniho podnik z nich predal celkom 15 miliónov!

Výrobky jeho korporácie Telebrands sa dodnes na trh úspešne dostávajú pomocou televízie, internetu či tlače. Ako tvrdí, v ekonomicky dobrých časoch si môže dovoliť iba lacnejšie reklamy v noci. Počas krízy, kedy je médiám dobrý každý dolár, sa mu podarí kúpiť aj spoty v hlavnom vysielacom čase.

Khubani tvrdí, že mať vlastné podnikanie je najťažšia práca vôbec. Nie je to pre každého. V podnikaní musíte pracovať tak veľa než si vôbec dokážete predstaviť. O biznise premýšľate 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Niektorí ľudia chcú pracovať len 12 hodín denne – a práve pre tých podnikanie nie je, tvrdí Khubani.

xtb
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre