Prečo sa Slováci vyhýbajú poistným produktom?

Aj napriek tomu, že sa v budúcnosti každý žiak ako dospelý bude rozhodovať, aký typ a za akých podmienok si vybrať úver, hypotéku,  či kam efektívne vložiť svoje peniaze, sa finančnej gramotnosti na Slovensku venuje príliš málo priestoru.

Zaujímavosťou je zisťovanie, prečo sa napríklad tak málo Slovákov zaujíma o poistenie, ktoré je na západných trhoch mimoriadne rozšírené.

Poisteniu nerozumieme

Samozrejme za to môže viacero faktorov, ako životná úroveň či makroekonomické prostredie. Podľa odborníkov či prieskumov sa ale medzi určujúce faktory zaraďuje to, že obyvatelia nerozumejú podstate poistenia.

Táto skutočnosť je ich slabinou, ktorú využívaj finanční sprostredkovatelia. Neraz sa stáva, že tí klientov oslovia, predložia im ponuku a oni aj v situácii, keď produktu príliš nerozumejú, zmluvu uzatvoria.

Spotrebiteľom chýbajú informácie o možnostiach, ktoré poistný trh ponúka. Taktiež nie sú úplne oboznámení s právami či povinnosťami, ktoré im ako účastníkom finančného trhu prináležia. Zlepšenie týchto schopností by Slovákom umožnilo lepšie sa rozhodnúť, čo je výrazné PLUS.

Otázkou je, kde finančné vzdelávanie zabezpečovať? Podľa prieskumov si drvivá väčšina respondentov myslí, že by ho mal zabezpečovať štát. Mnohí si však myslia, že podstatnú úlohu by pri zvyšovaní finančnej gramotnosti mal zohrať aj súkromný sektor, konkrétne banky, poisťovne či iné finančné inštitúcie. Tie sa snažia prostredníctvom prospektov priblížiť produkt čo najviac k zákazníkom. Zdá sa však, že to nestačí!

Foto: [graur razvan ionut]  FreeDigitalPhotos.net

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre