V biznise sociálnych sietí vedie USA. Nelení ani Čína

Podľa štúdie ekonomickej vysokej školy v Zürichu a spoločnosti pre oceňovanie značiek BV4, sú v  biznise sociálnych sietí navrchu Američania. Obsadzujú totiž prvé tri priečky. Zaujímavé je, že na krk im dýchajú čínske siete. Hlavným kritériom ohodnotenia tej ktorej sociálnej služby bola trhová hodnota.

S hodnotou 26,65 miliardy švajčiarskych frankov (CHF) je na čele sociálnych sietí Facebook. Druhé miesto patrí službe Youtube, ktorej hodnota predstavuje 16,57 mld. CHF. Tretie miesto s hodnotou 12,18 mld. CHF obsadzuje Twitter. Ako vidieť, ide čisto o „americké trio“.

Zaujímavosťou je, že sa v štúdií objavilo niekoľko čínskych firiem. Hneď štvrté miesto obsadila sociálna sieť z Číny – Qzone, ktorej trhová hodnota je 10,29 mld. CHF. Číne patrí aj piata priečka, ktorú obsadila sieť Sina Weibo a 8. miesto prislúcha čínskej sieti  Tencent Weibo. Pozícia Číny sa pravdepodobne ešte posilní, a to po fúzií portálu Youtube s dvomi videoportálmi z Číny – Youko a Tudo.

Silnú užívateľskú základňu má aj sieť VKontakte z Ruska a Renren z Číny, ktoré sú v podstate napodobeninami Facebook-u a v porovnaní s Zuckerberg-ovou sieťou nemajú celosvetový význam.

Podľa informácií www.20min.ch

 

DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie. Je tiež zakladateľom portálu www.skolaforexu.sk
Zdieľať
Komentáre