3 podnikatelia a milionári, o ktorých ste pravdepodobne ešte nepočuli

Ak príde reč na bohatých podnikateľov, istotne vám okamžite napadne množstvo mien, napríklad Bill Gates, Steve Jobs, Mark Zuckerberg či Richard Branson. Ale vždy je tu hromada mien, o ktorých ste ešte nepočuli, čo môže byť aj škoda, pretože z ich príbehov sa môžeme priučiť množstvo užitočných vecí. Nižšie Vám prinášame tri skvelé príklady podnikateľov – milionárov ako aj ich lekcie:

Haruhisa Okamura, zakladateľ a CEO spoločnosti Adways

Kto to je: Zakladateľ a CEO jednej z najväčších japonských technologických firiem. Spoločnosť je zameraná na online reklamu a v roku 2013 zaznamenala obrat viac ako 221 miliónov dolárov.

Lekcia na zapamätanie: Nedovoľte, aby vás nedostatok vzdelania spomalil, prípadne obmedzil možnosti, ktoré máte v živote či v podnikaní.

Jeho príbeh: Okamura odišiel zo školy keď mal 16 a zamestnal sa ako predavač. Mal problém s nadväzovaním vzťahov so svojimi kolegami a s hľadaním priateľov, preto sa rozhodol, že pracovná sila by mu sedela oveľa viac. V roku 2000, keď internet pobláznila nová vlna, Okamura sa začal zaujímať o online spoločnosti a ich IPO.

Vo februári 2001 rozbiehal Adways len s 10 000 dolármi. Z týchto peňazí stratil 5 000 pri nepodarenom pokuse o vytvorenie softvéru pre email-marketing, ktorý sponzoroval. S pútavou ponukou mu pomohol Sanki Nishiguchi, ktorý sa stal firemným CTO.

Počnúc modelom pobočky, Adways sa rozrastal rýchlo, najmä po tom, ako sa zamerali najmä na mobilné technológie. V roku 2006 spoločnosť vstúpila na burzu, Okamura mal vtedy len 25 rokov. Spoločnosť má v dnešnej dobe pobočky po celom svete.

Josie Natori, zakladateľka a CEO Spoločnosti Natori

Josie Natori

Kto to je: Zakladateľka a CEO spoločnosti s dámskym oblečením, ktorá sa rozšírila aj na vône, okuliare či domáce doplnky. V roku 2011 jej spoločnosť zaznamenala maloobchodný obrat vo výške 150 miliónov dolárov.

Lekcia na zapamätanie: Byť prisťahovalcom (alebo mať nejakú inú prekážku, ktorá vám bráni vo vstupe na trh) sa nemôže stať bariérou pre dosiahnutie úspechu.

Jej príbeh: Natori sa presťahovala do USA z Filipín v roku 1964, aby sa zapísala na univerzitu v New Yorku. Zistila, že je to úplne iná krajina a že každá jej súčasť bola otočkou o 180 stupňov od toho, na čo bola zvyknutá – počasie, jedlo a aj humor boli úplný kultúrny šok. Odhliadnuc od toho, že jej veľmi chýbal domov, ukončila jej ekonomické štúdium a začala pracovať v Bache & Company. V roku 1971 sa zamestnala v Merrill Lynch, no cítila, že chce podnikať a založiť svoju vlastnú spoločnosť.

V roku 1974 sa stala oficiálnym občanom Spojených štátov a vtedy spolu s jej manželom zistili, ako túto jej túžbu dosiahnuť. Jej šanca prišla v roku 1977, kedy svoj vytvorený projekt odprezentovala kupcovi na Bloomingdales a prepracovala ho na prácu dizajnéra. Natori budovala spoločnosť ďalej, až dosiahla 400 zamestnancov. Distribuovala produkty do obchodov ako Saks, Neiman Marcus alebo Nordstorm a nedávno si otvorila svoj vlastný butik v New Yorku.

Heidi Ganahl, zakladateľka Camp Bow Wow a motivátorka

Kto to je: Zakladateľka reťazca dennej starostlivosti o psov s názvom Camp Bow How a motivátorka.

Heidi Ganahl

Lekcia na zapamätanie: Len preto, že cesta za vašimi snami je kľukatá, neznamená to, že sa svojich snov musíte vzdať.

Jej príbeh: Ganahl a jej manžel, Bion Flammang, prišli na myšlienku založiť reťazec s dennou starostlivosťou pre psov. Inšpirovala ich k tomu vlastná skúsenosť, keď počas svojho cestovania mali problém nájsť miesto pre svojho miláčika. V roku 1994 sa stala tragédia a jej manžel Flammang zomrel pri nehode lietadla. Aj napriek tomu sa Ganahl nevzdala svojho sna a túžila ho uskutočniť. Bola síce slobodná matka no nevzdávala to!

V decembri 2000 Ganahl svoj sen naplnila a založila svoju prvú pobočku hotela pre psov v meste Denver. Keď v roku 2002 tvorila aj druhú pobočku, jeden klient jej odporučil expandovať a otvoriť si viacero prevádzok. Potom, ako sa stala súčasťou AOL, jej biznis vzlietol. Pobočky teraz existujú po celých Spojených štátoch a Kanade (vrátane pôvodnej v Denveri, ktorú však Heidi predala, aby sa mohla zamerať na celý svoj biznis) a hodnota spoločnosti dosahuje viac ako 80 miliónov dolárov.

Máte aj vy nejaký dobrý nápad na rozbehnutie biznisu? Ako vyplýva aj z týchto troch príbehov, neexistuje žiadny dôvod, pre ktorý by ste ho nemohli začať realizovať.

investicne.sk
Investičné noviny - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať