A najväčšou automobilkou sveta sa stáva…

0

..opäť japonská spoločnosť Toyota! Presne tak – ako táto automobilka v piatok avizovala, za prvý polrok 2013 predala celkom 4,9 milióna vozidiel. Aj keď ide medziročne o 1,2 % nižší objem predaja,  spoločnosti to plne vystačuje na titul najväčšej automobilky sveta.

Na druhom mieste sa s polročným objemom predaja 4,85 milióna vozidiel nachádza General Motors. Americkej spoločnosti sa medziročne podarilo zvýšiť predaje o 3,9 %. Tretie miesto patrí najväčšej automobilke v Európe, ktorou je nemecký koncern Volkswagen. Nemcom sa za uplynulých 6 mesiacov podarilo predať celkom 4,7 milióna vozidiel.

Pod predaje automobilky Toyota patrí aj odbyt spoločností Daihatsu Motor a Hino Motors Ltd. Z minuloročných dát vyplýva, že 40 % všetkých vozidiel Toyota bolo predaných na domácom japonskom trhu, zvyšok (60 %) bol vyvezený na trhy v zahraničí.

Pre mnohé pro-exportne orientované japonské spoločnosti bola v prvom polroku výhodou oslabená mena.

Slabý japonský jen je odrazom expanzívnej menovej politiky centrálnej banky Bank of Japan a taktiež fiškálnej politiky nového premiéra Shinza Abeho. Vďaka oslabenej mene sa japonská produkcia stala lacnejšou a zároveň atraktívnejšou v zahraničí.

Krásne to vidieť pri vývoze modelov Toyota Corolla a Prius do Severnej Ameriky ale aj pri exportoch na trhy Stredného východu.

Štvrťročné výsledky Toyoty budú zverejnené 2. augusta.

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať