Google zverejnil výsledky. Škrípanie cítiť v reklame!

Aj napriek tomu, že americká technologická spoločnosť Google dokázala v druhom štvrťroku medziročne navýšiť svoj zisk aj tržby, investori ponorili jej akcie v po-burzovom obchodovaní do červenej farby.

Spoločnosť Larryho Pagea a Sergeya Brina si z druhého kvartálu odnáša zárobok vo výške 3,2 mld. dolárov, čo je o 16 % viac ako pred rokom. Obrat spoločnosti vzrástol o 19 % na 14,1 mld. dolárov.

Aj napriek vyššiemu profitu sú investori znepokojení vývojom v oblasti reklamy, kde príjmy Google poklesli o 6 %, a to aj napriek tomu, že počet kliknutí na reklamu medziročne vzrástol o 23 %.

Za nepriaznivým vývojom príjmov v oblasti reklamy stoja čoraz viac využívané smartfóny, pri ktorých je nasadenie reklám lacnejšie. Pripomeňme, že práve reklamná činnosť, či už cez textové reklamy vo vlastnom vyhľadávači alebo na videoslužbe YouTube, je hlavným predmetom podnikania tohto internetového obra.

Okrem reklamy to však škrípe aj v dcérskej spoločnosti Motorola Mobility. Vzhľadom na rastúce náklady (vývoj a marketing) tu Google vykázal prevádzkovú stratu vo výške 342 mil. dolárov, čo je o 75 % viac ako pred rokom!

Zisk spoločnosti Google na akciu predstavoval 9,71 USD, pričom pred rokom to bolo až 10,13 USD. Akcie Google sa po uzatvorení obchodovania prepadli o zhruba 5 %.

Investičné noviny - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať