Korporácia Playboy Enterprise, ktorá sa preslávila svojím magazínom Playboy sa podobne ako iné svetové spoločnosti nevyhýba nutným reformám.
Dnes v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je skupina omnoho menšia avšak ziskovejšia.
Jej ročné tržby dosahujú 135 miliónov dolárov a zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi predstavuje 38,9 milióna. Aj keď tržby z roku 2009 (kedy na poste CEO došlo k zmene) boli vyššie, zisk v tej dobe dosahoval iba 19,3 milióna $.
Za posledné dva roky spoločnosť znížila svoje náklady o 33 miliónov $, za čo môže výraznejšie využitie outsourcingu (vysúvanie vedľajších procesov mimo podnik).
Za pozitívnymi zmenami stojí nový riaditeľ Scott Flanders, ktorý na poste výkonného riaditeľa v roku 2009 vystriedal Christie Hefnerovú, dcéru 86-ročného zakladateľa Hugha Hefnera.
Od jeho príchodu spoločnosť znížila stav zamestnancov z 585 na 165. Mnohí z terajších pracovníkov tvrdia, že s nástupom Flandersa je cítiť tvrdšiu firemnú kultúru.
Spoločnosť predaja svoje televízne spice kanály a weby obrovi v pornopriemysle – spoločnosti Manwin a snaží sa byť o niečo slušnejšou.
Týmto krokom chce zo seba striasť špinavé povesti súvisiace s pornografiou a očistiť svoju značku. Miesto toho sa spoločnosť zamerala na partnerstvo s umeleckým a módnym svetom, ako je napríklad Dolce & Gabbana.
Pánskemu magazínu Playboy sa už nedarí tak ako kedysi. Dnes na ňom skupina tratí peniaze a značka potrebuje byť pevnejšou, aby sa uchytila v predaji licencií.
Foto: wikimedia