Značke Reebok sa nedarí

Adidas znížil cieľ predajov značky Reebok až o tretinu. Strata kontraktov v USA a podvody odhalené v Indii znamenajú, že v roku 2015 by predaje mali dosiahnuť namiesto doteraz plánovaných troch miliárd eur, len približne 2 miliardy. Nemecká spoločnosť Adidas, dvojka na trhu so športovým oblečením a obuvou, kúpila Reebok v roku 2005 za 3 miliardy eur.

Ako uviedla spoločnosť Adidas, predaje celej skupiny by do roku 2015 mali dosiahnuť doposiaľ predpokladaných 17 miliárd eur. Tržby Reeboku klesli v druhom štvrťroku tohto roka o 26 %, pričom aj pri výhľade ročných tržieb sa očakáva pokles z minuloročných 1,96 miliárd eur.

Podvody v Indii

V kontraste s tým sú tržby celej skupiny Adidas, ktoré by v roku 2012 mali vzrásť o takmer 10 %. Šéf spoločnosti Herbert Hainer uviedol, že pri značke  Reebok je potrebné prísť s novými produktovými radmi.

Značke Reebok by mohlo pomôcť aj predstavenie nových produktových radov.

V nadväznosti na obchodné nezrovnalosti v indickej divízii odhalené ešte v apríli, bol vo štvrtok  zatknutý bývalý generálny riaditeľ Reebok India, Subhinder Singh Prem a tiež bývalý prevádzkový riaditeľ Vishnu Bhagat. Údajne mali vykazovať fiktívne predaje a nepravdivé informácie o firemných účtoch.

Akcie spoločnosti v piatkovom obchodovaní klesli o 0,59 % na úroveň 65,20 eur za akciu.

MARTIN KIABA je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v odbore financie, bankovníctvo a investovanie. Aktívne sa zaujíma o finančné trhy, problematiku verejných financií a politické dianie doma i v zahraničí.
Zdieľať