Starbucks zvyšuje svoje zisky, ale Európa zostáva aj naďalej výzvou

Tržby z kaviarní klesli o 1 % v Európe, na strednom východe a v Afrike (EMEA) v priebehu posledného štvrťroku. Analytici z Metrixu očakávali 2.2 %  nárast predaja. Vedúci pracovníci prisudzujú tento pokles práve slabým tržbám v Európe. Tržby poklesli v Írsku a Nemecku v priebehu druhého fiškálneho štvrťroku. Mierny nárast tržieb bol zaznamenaný  len vo Francúzsku a v Spojenom kráľovstve, uviedol finančný riaditeľ Starbucksu – Troy Alstead.

Európa tak predstavuje najslabší trh pre najväčší svetový reťazec kávy. Európa zápasí s dlhovou krízou a hľadaním úsporných opatrení. Navyše Veľká Británia oznámila, že jej ekonomika sa dostala do svojej druhej recesie od  začiatku finančnej krízy.

Darí sa,ale…

Starbucks poveril Michelle Gass – ostrieľaného manažéra Starbucksu, ktorý by mal oživiť obchod spoločnosti v Európe. Zatiaľ čo USA predstavuje väčšinu príjmov Starbucksu, EMEA prispieva zhruba 10 % príjmov. Napriek tomu spoločnosť v poslednom štvrťroku vykázala prevádzkovú stratu 5.5 miliónov $. Čistý zisk spoločnosti  vzrástol takmer o 19 % – 309.9 milióna $ (40 centov za akciu) za druhý štvrťrok. Celkové príjmy vzrástli o 15 % na 3.2 miliardy $.Podobný zisk, zhruba 18 % dosiahla spoločnosť aj v Číne/ázijsko-pacifickej oblasti, ktorý už bol v súlade s odhadmi analytikov.

Potenciál by tu bol

Starbucks sa vrátil k rastu zisku po dvojročnej reštrukturalizácii, ktorá zahŕňala zníženie nákladov a zatvorenie takmer 1000 kaviarní po celom svete.

Investori vidia rast akcií spoločnosti Starbucks, ktoré stúpajú od spomínanej reštrukturalizácie, keď dokázali zvýšiť svoju hodnotu z necelých 10 $ vo februári 2009 k hodnote vyše 60 $ vo štvrtku minulého týždňa.

 

Zdieľať
Komentáre