Coca-Cola označuje rok 2013 za nepredvídateľný

Coca-Cola, najväčší svetový producent nealkoholických nápojov oznámil, že jeho predaje v Európe a Číne v poslednom štvrťroku 2012 poklesli.

Celosvetové tržby však napriek tomu rástli o 3 % a zisk stúpol oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka dokonca o 13 % na 1,87 miliardy dolárov.

Generálny riaditeľ spoločnosti Muhtar Kent uviedol, že posledné obdobie bolo zložité a volatilita sa rozšíri aj do roku 2013. Aktuálny rok tak bude podľa spoločnosti nepredvídateľný.

Problémom sú čoraz drahšie suroviny

V minulom roku bolo vidieť predlženie dlhodobej neistoty v Európe, prechodné spomalenie v Číne či len pomalé zotavenie v Spojených štátoch. Predaje v Číne klesli v poslednom kvartáli o 4 %, po 10 % raste v období október-december 2011. V Európe došlo koncom roka k poklesu o 5 %.

O vrásky na čele sa Coca Cole starajú rastúce ceny sladidiel, džúsov či plastov.

Jedným z problémov pre spoločnosť, ktorej patria aj značky ako Sprite a Fanta, je nárast nákladov na suroviny vrátane sladidiel, džúsov, kovov a plastov. Spoločnosť očakáva, že ju tento negatívny vývoj v budúcom roku bude stáť ďalších 100 miliónov dolárov.

Pod tlakom je tiež konkurenčná značka Pepsi. Tá sa situáciu snaží riešiť aj cez zvýšené výdavky na marketing, ktorý má pomôcť predovšetkým hlavnej značke Pepsi.

Akcie spoločnosti aktuálne klesajú o takmer 2,7 %.

Foto: Moyan_Brenn

MARTIN KIABA je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v odbore financie, bankovníctvo a investovanie. Aktívne sa zaujíma o finančné trhy, problematiku verejných financií a politické dianie doma i v zahraničí.
Zdieľať