Simpsonovci: Skvelá biznis značka, od ktorej sa môžeme veľa naučiť!

Zrejme nemusíme ani zdôrazňovať, že za posledných 20 rokov sa zo seriálu Simpsonovci stala najúspešnejšia televízna show všetkých čias! Potvrdil to aj časopis Time, ktorý ho označil za najlepší seriál 20. storočia. Získal množstvo ocenení, a čo je dôležité, hlboko sa vryl do sŕdc svojich fanúšikov.

Simpsonovci – (Photo by Cindy Funk)

Dnes môžeme povedať, že Simpsonovci nepredstavujú len seriál – ide o skvelú biznis značku pre hračky, sladkosti, tričká, písacie potreby a všetkého možného, čo si len dokážete prestaviť! Milióny ľudí po celom svete si v približne týždňových intervaloch pozrie seriál v televízii a následne si kúpi tovar s Homerom či Bartom na obale v obchode.

Mnohé nové, moderné a úspešné značky môžu Simpsonovcom závidieť vernosť, akú im preukazujú fanúšikovia. Tí sú priam známi pre ich oddanosť k obľúbenému programu. Jednoducho naň nedajú dopustiť!

Cenné prístupy a rady, ktoré zabrali

Poďme sa teraz pozrieť, aký svojský a zároveň výnimočný prístup zvolil tvorca tohto televízneho skvostu, americký karikaturista Matt Groening (na snímke nižšie). Bezpochyby bol jedným z mála ľudí vo svojej oblasti, ktorý doslova odignoroval tých, ktorí ho napodobňovali. King of the Hill, South Park či Family Guy – seriály prišli ako nasledovníci Simpsonovcov, Groening ich však vôbec nebral na vedomie.

Jednoducho zlepšoval svoj projekt a nesústreďoval sa na to, čo robia iní. Dnes na trhu vidíme skôr opačný vývoj – množstvo súdnych sporov a hádok o patenty, ktoré firmy stoja jednak mnoho času a taktiež nemalé peniaze.

Chytrým ťahom bolo otestovanie konceptu predtým, než bol seriál vypustený von! Ako platforma pre odskúšanie modelu šialenej rodiny, slúžila šou The Tracey Ullman (relácia popovej speváčky Tracey Ullman).

Vývojári prostredníctvom nej dokonale odsledovali, ako ľudia reagujú na tento štýl zábavy. Groening tak mohol vyhladiť všetky ostré hrany svojho projektu, zdokonaliť budovanie diváckej základne a popracovať na zlepšeniach.

Išlo jednoducho o testovaciu fázu. Jeden zo shotov, ktorý bol odvysielaný v Tracy Ullman. Ak ste taktiež skalný divák tejto šou, určite budete súhlasiť, že členovia rodiny Simpsonovcov sa vôbec nemenia. Nestarnú, nemenia sa ich charakterové vlastnosti, nemení sa ich nábytok v dome..A prečo by sa meniť mali? Načo meniť niečo, čo dokonale funguje? Stačí v tom len pokračovať a žať plody úspechu. A presne tak to Groening robil!

Nastal ŠOK!

Ďalším bodom, ktorý mnohým môže poslúžiť pre inšpiráciu, a ktorý bol pre úspech Simpsonovcov príznačný, je prelomenie vtedajších nalinajkovaných pravidiel! Keď sa prvýkrát objavili tieto žlté postavičky, ľudia boli doslova šokovaní! Krv či násilie prezentované cez karikatúry?! Nikto v tej dobe na to nebol zvyknutí a samozrejme to pútalo pozornosť. Dnes to už pre ľudí šok nie je – seriál si totiž zamilovali!

S odstupom času sa však môžeme poučiť na niektorých chybách. Aj keď seriál nestarne, starnú ľudia, ktorí na ňom pracujú. V spoločnosti Fox Broadcasting, pod ktorú známy seriál patrí, sa dejú zmeny, čo sa odrazí aj pri potenciálne nových epizódach Simpsonovcov.

Skalní fanúšikovia budú zrejme veľmi ťažko znášať, že ich starí dobrí Simpsonovci odchádzajú do filmového neba. Ak prídu verzie nové, budú už nové..Nie všetkým môžu zapasovať!

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre