Facebook chce vyžmýkať peniaze z nášho dátumu narodenia

Najväčšia sociálna sieť sveta sa popri reklame pozerá po rôznych iných zdrojoch príjmu. Po tom, čo Zuckerbergova firma prekročila prach akciového trhu, je nútená ešte viac generovať príjmy.

Ak nebude zarábať, finančný trh túto spoločnosť nadobro pohltí. Výstrahu mu už dal – stačí sa pozrieť na aktuálny kurz Facebook akcií, ktorý je naďalej hlboko pod emisnou cenou.

Mark a jeho tím si túto skutočnosť plne uvedomujú. Jeden z nových projektov Zuckerberga sa volá “Facebook Gifts”. Dá sa povedať, že ide o určitý darčekový servis, ktorý je zatiaľ funkčný len v USA.

Myšlienka je veľmi dobrá – ako vieme, Facebook pozná dátum nášho narodenia, takže v deň narodením informuje našich priateľov o tom, že máme sviatok. A tu prichádza správna otázka?! Tak prečo s touto informáciou neponúknuť možnosť poslať známemu/známej darček.

Facebook vie, čo si prajeme

To ale nie je všetko. Najväčšia sociálna sieť vie toho o našich záujmoch a aktivitách až až, pričom jej tieto dáta poslúžia na zlepšenie svojho darčekového biznis modelu.

Pýtate sa ako? Ak je Vaša priateľka zamilovaná do speváčky Taylor Swift (ako sa hovorí – lajkla ju), ako darček Vám môže Facebook ponúknuť jej nový album Red. A je to! Ste spokojný vy, priateľka a samozrejme Facebook, ktorý za predaj zhrabne peknú províziu.

Prepojenie s Apple

Facebook už v tomto smere začal spoluprácu so spoločnosťou Apple, ktorá ponúka tzv. digitálne darčekové kupóny.

Tie môžete ako užívateľ Facebooku cez “Facebook Gifts” zakúpiť svojmu priateľovi. On sa následne rozhodne, na aký účel kupón (v rôznych hodnotách) minie.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre