Nálada v európskom leteckom priemysle je dosť pesimistická, o čom svedčia hospodárske výsledky veľkých aeroliniek. Vplyvom konkurenčných aeroliniek využívajúcimi lacnejšie lietadla ako i zvyšujúcou sa cenou pohonných hmôt spôsobujú vrásky na čele hlavne konkurujúcim si aerolinkám Lufthansa a Air France/KLM.
Svoj boj s nepriazňou ukončili v januári 2012 tri veľké európske aerolinky. Boli nimi nemecký Cirrus, španielsky Spanair a maďarský Malev.
Lufthansa
Najväčšie nemecké aerolinky majú ťažký rok 2011 za sebou. Najväčším bremenom sa pre spoločnosť stalo odkúpenie deficitnej anglickej British Midland, ktorá predstavovala v súvahe dieru vo výške 300 miliónov eur. Čistá strata bola 13 miliónov eur. Zisky z operatívnecho obchodu klesli o jednu pätinu. Pod neúspech sa podpísali i dcérske spoločnosti vo Švajčiarsku a Rakúsku. Kritickí analytici odhadujú pre rok 2012 spoločnosti znova stratu.
Air France/KLM
Spojením dvoch leteckých spoločností, francúzskej a holandskej, sa pre ne vytvorilo najsilnejšie postavenie v Európe. Nemožno však povedať, žeby sa im finančne darilo. Rok po roku je táto skupina aerospoločností v stratách. Do konca roku 2012 sa odhadujú dlžoby na 6,5 miliárd eur. Do nových lietadiel je investovaných menej a menej peňazí a nie sú vylúčené ani výnimočné výpovede zamestnancom.
Spoluprácu či akúsi výpomoc čoraz viac vidíme zo strany Arabov, či už ako spoluprácu s arabskými aerolíniami alebo arabskými investíciami smerovanými do európskych leteckých spoločností.
Podľa informácií handelsblatt.com