Sociálna sieť Facebook plánuje pridať reklamu aj na svoje aplikácie v tabletoch a smartfónoch. Reklamný obsah má byť zakomponovaný do toku informácií od našich Facebook priateľov či odoberaných zdrojov. Aplikácie Facebook-u pre mobilné zariadenia bežia momentálne bez reklamy, a teda neprinášajú spoločnosti takmer žiadne príjmy – reklama znamená pre Facebook hlavný zdroj príjmov. Facebook v mobiloch a tabletoch si zo sebou nosí 425 miliónov užívateľov (čo je polovica všetkých užívateľov Facebooku). Jej absenciu na mobilných zariadeniach hodnotia odborníci ako chybu v obchodnom modeli spoločnosti.
Plány zaviesť reklamu na mobilné zariadenia oznámila už aj ďalšia sieť – Twitter. Užívatelia tejto služby by mali v budúcnosti dostávať okrem odoberaných správ aj takzvané sponzorované tweety. Podľa informácií amerických médií, by sa na Facebook aplikáciach nemali zobrazovať žiadne grafické reklamy.
sponzorované tweety ma zaujali, som zvedavy na to.. :heh: