Ako vyplýva z najnovšieho rebríčka „BrandZ“, ktorý zostavuje spoločnosť Millward Brown, najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou 229,2 miliardy dolárov sa po novom stáva Google.
Internetový obor tak zosadzuje z prvého miesta značku Apple, ktorá má podľa Millward Brown hodnotu 228,5 mld. dolárov. Kým pre Google je to medziročný nárast hodnoty značky o 32%, pre Apple je to pokles o 8%. Millward Brown uvádza, že pod negatívny vývoj značky Apple sa podpisuje nedostatok veľkých nových produktov.
Na treťom mieste je s hodnotou 121,8 mld. dolárov značka Microsoft, ktorá si v porovnaní s minulým rokom polepšila o 5%. Medziročný nárast o 44% zaznamenala sociálna sieť Facebook, ktorej značka sa hodnotí na 102,6 miliardy dolárov. Facebook v roku 2015 pokračoval v silnej finančnej výkonnosti a pozitívne sa hodnotia aj jeho dlhodobé vízie v oblastiach ako virtuálna realita či umelá inteligencia.
Ešte väčší percentuálny nárast zaznamenal najväčší online obchod Amazon, ktorý si medziročne polepšil až o 59% na 98,9 miliardy dolárov a v rebríčku obsadzuje 7. miesto.
Miesto | Zmena v rebríčku | Značka | Hodnota v mld. | Zmena v % |
1 | 1 | 229,2 | 32% | |
2 | -1 | Apple | 228,5 | -8% |
3 | 0 | Microsoft | 121,8 | 5% |
4 | 2 | AT&T | 107,4 | 20% |
5 | 7 | 102,6 | 44% | |
6 | -1 | Visa | 100,8 | 10% |
7 | 7 | Amazon | 98,9 | 59% |
8 | -1 | Verizon | 93,2 | 8% |
9 | 0 | McDonald’s | 88,6 | 9% |
10 | -6 | IBM | 86,2 | -8% |