Apple stráca titul najcennejšej značky sveta. Pozrite sa, kto ho predbehol

Ako vyplýva z najnovšieho rebríčka „BrandZ“, ktorý zostavuje spoločnosť Millward Brown, najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou 229,2 miliardy dolárov sa po novom stáva Google.

Internetový obor tak zosadzuje z prvého miesta značku Apple, ktorá má podľa Millward Brown hodnotu 228,5 mld. dolárov. Kým pre Google je to medziročný nárast hodnoty značky o 32%, pre Apple je to pokles o 8%. Millward Brown uvádza, že pod negatívny vývoj značky Apple sa podpisuje nedostatok veľkých nových produktov.

Na treťom mieste je s hodnotou 121,8 mld. dolárov značka Microsoft, ktorá si v porovnaní s minulým rokom polepšila o 5%. Medziročný nárast o 44% zaznamenala sociálna sieť Facebook, ktorej značka sa hodnotí na 102,6 miliardy dolárov. Facebook v roku 2015 pokračoval v silnej finančnej výkonnosti a pozitívne sa hodnotia aj jeho dlhodobé vízie v oblastiach ako virtuálna realita či umelá inteligencia.

Ešte väčší percentuálny nárast zaznamenal najväčší online obchod Amazon, ktorý si medziročne polepšil až o 59% na 98,9 miliardy dolárov a v rebríčku obsadzuje 7. miesto.

Miesto Zmena v rebríčku Značka Hodnota v mld. Zmena v %
1 1 Google 229,2 32%
2 -1 Apple 228,5 -8%
3 0 Microsoft 121,8 5%
4 2 AT&T 107,4 20%
5 7 Facebook 102,6 44%
6 -1 Visa 100,8 10%
7 7 Amazon 98,9 59%
8 -1 Verizon 93,2 8%
9 0 McDonald’s 88,6 9%
10 -6 IBM 86,2 -8%
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre