Akcie vlastníka značky Gucci na 12-ročnom maxime

Akcie francúzskej spoločnosti s luxusným tovarom PPR vzrástli o 7 % a dostali sa tak na najvyššiu hodnotu za posledných 12 rokov. Stojí za tým lepší než očakávaný zisk firmy, ktorá má vo svojom portfóliu značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Boucheron.

Čistý zisk spoločnosti vzrástol o 6,3 % na 1,4 miliardy €, zatiaľ čo tržby poháňané najmä predajom kabeliek Bottega Venetta išli nahor o 20 % na 9,7 miliárd eur.

Riaditeľ PPR označil výsledky za „výborné“ a zároveň vyjadril presvedčenie, že rok 2013 prinesie ďalšie výrazné zlepšenie prevádzkovej a finančnej výkonnosti.

[wptabs type=”accordion” style=”wpui-red” mode=”horizontal”]

[wptabtitle]Gucci[/wptabtitle]

[wptabcontent]

Gucci (Photo by achimh)

Značka Gucci vznikla v roku 1921 v talianskom meste Florencia. Jej otcom je taliansky dizajnér a podnikateľ Guccio Gucci. Okrem oblečenia si pod talianskou značkou Gucci môžete kúpiť aj hodinky, obuv a šperky.

Gucci tiež spolupracoval so známymi automobilkami, keď niektoré modely áut obohatil luxusným čalúnením dverí či sedadiel. Spoločnosť v budúcnosti plánuje extravagantný re-dizajn svojich obchodov, ktorých má po celom svete 278.

[/wptabcontent]

[wptabtitle]Bottega Veneta[/wptabtitle]

[wptabcontent]

Bottega Veneta (Photo by Cea.)

Bottega Veneta je talianska značka s luxusným koženým tovarom pre ženy, ktorá bola založená v roku 1966.

V roku 2001 sa Bottega Veneta dostala do rúk Gucci Group. Značka má viac než 140 vlastných predajní po celom svete. Názov Bottega Veneta v preklade znamená „Benátska dielňa“.

[/wptabcontent]

[wptabtitle]Boucheron[/wptabtitle]

[wptabcontent]

Značka Boucheron (Photo by jikatu)

Dom zo šperkmi Boucheron vznikol v roku 1858 v Paríži. Popri šperkoch pod touto značkou nájdete aj hodinky či parfumy, s ktorými spoločnosť začala v roku 1988.

Klenotník má 34 obchodov po celom svete – Londýn, Tokio, Bejrút atď. S predajom značke pomáha vyše 100 certifikovaných predajcov.

[/wptabcontent]

[wptabtitle]Puma[/wptabtitle]

[wptabcontent]

Značka Puma (Photo by robertstinnett)

Puma je značka športovej obuvi a oblečenia, ktorá vznikla v roku 1928 v Nemecku.

Puma, večný rival Adidasu, je sponzorom viacerých športov, od futbalovej Bundesligy až po atléta Usaina Bolta (čítaj: Ako sa má finančne najrýchlejší muž sveta?)

V roku 2007 bola značka prevzatá francúzskou spoločnosť PPR.

[/wptabcontent]

[/wptabs]

Sklamanie priniesla Puma

Spoločnosť uviedla, že 40 % jej celosvetových predajov pochádza z rozvíjajúcich sa trhov. Jej portfólio sa skladá z dvoch hlavných častí podnikania. Prvým je luxusný tovar a druhým značky skôr športové, kde patrí napríklad aj 82 % podiel v nemeckej spoločnosti Puma.

Vývoj akcií spoločnosti PPR

Práve Puma však vo štvrtok vykázala až 70 %-ný pokles zisku. Jej dočasný riaditeľ Jean-Francois Palus uviedol, že dosiahnutý výkon za minulý rok nebol v súlade s očakávaniami a pracujú preto na obrate v podnikaní a obnovení rastu.

Na jar bude známe meno nového riaditeľa, ktorý by mal v nastúpených zmenách pokračovať a opäť dosiahnuť vysokú prosperitu firmy.

Foto: Mathieu Lebreton

MARTIN KIABA je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v odbore financie, bankovníctvo a investovanie. Aktívne sa zaujíma o finančné trhy, problematiku verejných financií a politické dianie doma i v zahraničí.
Zdieľať
Komentáre