Twitter bol ohodnotený na 6.68 miliardy €

Firma Blackrockm, ktorá je najväčšou správcovskou spoločnosťou na svete so sídlom v New Yorku, ponúkla 59,9 mil € za podiel v Twitteri. Sociálnu sieť Twitter už asi poznáme všetci, preto Vás neprekvapí skutočnosť, že spoločnosť bola ohodnotená sumou 6,68 mld. €, čo znamená viac ako 10%-ný pozitívny skok oproti roku 2011.

Analytická spoločnosť Greencrest Capital predpovedá v roku 2014 možné uvedenie spoločnosti Twitter na burzu tzv. IPO. Po tejto udalosti by Twitter mohol mať hodnotu v rozmedzí 7,8 mld. € až 8,17 mld. €.

Greencrest tvrdí, že Twitter prešiel zmenou vo vedení, globálnou expanziou a podnikol strategické kroky. V roku 2014 analytici predpovedajú príjmy vo výške 742 mil. € (1 mld $). To je až 1/5 z príjmov spoločnosti Facebook za rok 2012.

Čítaj viac o novinkách vo svete technológii v našej rubrike: Technológie

Celkom odvážne tvrdenie na to, že v tomto roku mal Twitter príjmy vo výške 192,96 mil € a na rok 2013 predpokladá nárast o 53,7 % v hodnote 296 mil €. V roku 2014 by mal byť nárast 35%-ný v hodnote 400 mil €. Spoločnosť Greencreast svoje odhady značne  nadhodnocuje.

Promo tweety a sociálne meranie sledovanosti

Samozrejme všetky tieto údaje sú skvelé, keď berieme do úvahy fakt, že pred tromi rokmi nemal Twitter žiadny obchodný model. Koncom minulého roka Twitter predstavil nový produkt a to promo tweety . Reklamný ťahák spočíva v tom, že bežný užívatelia vidia tweety spoločností, ktoré nefollowujú.

Ukážka: Promo tweet pre spoločnosť British Airways (clickz.com)

Twitter nedávno uzavrel exkluzívnu zmluvu s Nielsen Media, ktorá zaisťuje sociálne meranie sledovanosti tzv. “Nielsen Twitter TV Rating“. Televízny diváci pravidelne diskutujú na Twitteri, zdieľajú zážitky zo sledovania televízie a to všetko v reálnom čase.

Viac ako 140 miliónov aktívnych užívateľov generuje miliardu tweetov každých 2 aj pol dňa, ktorých väčšina je verejná. Presne to je priestor pre spoločnosť Nielsen, podľa real-time údajov bude vedieť poskytnúť lepší obsah v reklamných kampaniach.

Veľký priestor na rast má Twitter v mobilnom segmente, keďže má Twitter rýchlejší rast na mobilné zariadenia ako Facebook alebo LinkedIn. Príjmy v mobilnej reklame v porovnaní s Googlom, Facebookom  a dokonca aj Pandorou sú zatiaľ zanedbateľné.

Analytici si napriek tomu myslia, že Twitter zaznamená rapídny rast v každej oblasti, ktoré mu generujú príjmy.

Foto:  Coletivo Mambembe

Zdieľať
Komentáre

no som zvedavy na tie promo tweety. Neviem ci to uz bezi tak dobre ze som si to ani nevsimol alebo to este nespojazdnili v SK :-D