Rozhovor s Zuckerbergom: Vlastný telefón nedáva zmysel

Zakladateľ portálu TechCrunch, Michael Arrington, si tento týždeň „pokecal“ s Markom Zuckerbergom, zakladateľom najväčšej sociálnej siete Facebook. Prinášame Vám prierez tohto zaujímavého interview.

Mark priamo tvrdí, že najväčšou chybou jeho spoločnosti je prílišné orientovanie sa na jazyk HTML 5. „Tým sme až priveľmi zanedbali vývoj natívnych aplikácií pre iOS a Android“, tvrdí Zuckerberg. Ako však mladý programátor dodáva, s novou aktualizáciou aplikácie pre iPhone a iPad vidieť jasné zlepšenie. „Ľudia teraz čítajú dvakrát viac príbehov zo svojich noviniek ako predtým“, uvádza Mark.

Na tému nedávneho burzového debutu reaguje nasledovne: „Vývoj akcií je samozrejme sklamaním, no nie je to pre mňa prvý ani posledný pád, hovorí Mark. V čase rozhovoru sa akcie mierne navýšili na 20,09 USD, stále je to však veľmi ďaleko od emisnej ceny 38 USD.

Je možné, že v budúcnosti sa budeme môcť na vyhľadávač Facebooku obrátiť s otázkou, kde sa nachádza najbližší obchod s potravinami.

Po rekonštrukcií aplikácie iOS sa vývojári Facebooku zamerali na vylepšenie aplikácií pre Android zariadenia. Zuckerbergov výhľad je jasný: „Budúcnosť spočíva v mobilnom podnikaní.“ Už viac ľudí využíva Facebook na mobilných zariadeniach ako na počítačoch. Taktiež mobilní používatelia trávia na Facebooku viac času a nechajú tu aj viac peňazí ako tí na PC”, opisuje situáciu Mark.

Cestou vlastného hardvéru nepôjdeme

Na špekulácie o možnom Facebook smartfóne Zuckerberg reagoval nasledovne: „Telefón Facebooku nedáva zmysel. Naša stratégia je odlišná od spoločností ako napr. Apple, ktoré budujú svoj vlastný hardvér. Miesto orientovania sa na vlastný smartfón konkretizoval stratégiu na 3 hlavné body: mobilný web, iOS a Android.

Podľa Marka dostáva Facebook miliardy dotazov na vyhľadávanie, a neraz sa na to snažil reagovať. V budúcnosti by sa to malo zmeniť. „Facebook má jedinečnú pozíciu reagovať na otázky užívateľov“, tvrdí Mark. Vývojári chcú reagovať na všetky otázky a svojim dodávateľom dodať vhodnú odpoveď. Je možné, že v budúcnosti sa budeme môcť na vyhľadávač Facebooku obrátiť s otázkou, kde sa nachádza najbližší obchod s potravinami.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre