Android verzus iOS. Aký je stav?

Mnoho ľudí strávi čas tým, že sleduje bitku zeleného robota a nahryznutého jabĺčka. Android vs. iOS. Nekonečná vojna platforiem – kým jedna má na trhu masívny podiel, druhá trh ovláda.

Teoreticky (i prakticky) by mal byť na tom lepšie ten, kto daný trh ovláda. Má totiž podporu vývojárov, s čím sa spájajú lepšie aplikácie. S lepšími aplikáciami prichádza viac spotrebiteľov a vyššie príjmy. Apple tak uchopuje trh, kým Android sa na ňom rozprestiera. Mobilne zamerané spoločnosti tvrdia, že aplikácie pre platformu Android tvoria ako bezpečnostný plán. iPhone je cesta, tvrdia.

Zelený robot má na trhu viac než 50 %-ný podiel, kým Apple menej než 30 %. Faktom je, že web-traffic je pri platforme Android (20 %) podstatne menší než pri Apple (60%). Ako uvádzajú odborníci, ak ľudia s Android platformou nie príliš využívajú internet či cez web tak často nenakupujú, pre Google to budú menej cenní užívatelia. Je to základný problém, s ktorým by mal zelený robot niečo spraviť.

Zoberme si ukážku jednej z najrýchlejšie rastúcej spoločnosti v elektronickom obchode – Fab.com. Tu je 30 – 40 % návštevníkov mobilných , avšak až 95 % pochádza zo zariadení iPhone či iPad. Z platformy Android tak prichádza len 5 % návštevníkov.

Odborníci varujú, že ak Google tento problém nebude riešiť, môže prísť o podiel na trhu a prehrať legendárnu vojnu s Apple.

 

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre