Ste pripravení? Prichádza 3. priemyselná revolúcia

Prvé dve priemyselné revolúcie poznáme. Je otázne, či si uvedomujeme i tú tretiu, ktorá prichádza.  Spracovanie bavlny či umenie Henryho Forda už nedokážu v dnešnej dobe vytvoriť takú zmenu a progres, ktorý by sa v súčasnosti nazval povestnou „bublinou“.

Dnes je možné navrhnúť produkt, zrealizovať jeho výrobu cez 3D tlačiareň a marketingovo ho uplatniť prostredníctvom moderných technológií, kam už dávno nepatria len IT riešenia. Táto skutočnosť ukazuje, že výroba produktov v krajinách s nižšou cenou práce nebude rozhodujúca.

Kreatívne pozície odsunú výrobné

Automobilky dokážu vyrábať o tretinu viac automobilov na zamestnanca ako pred desiatimi rokmi. Mzdové náklady na výrobu iPadu sú v priemere 33 dolárov pričom jeho predajná cena je cca 499 dolárov. Pri takýchto vplyvoch tretej priemyselnej revolúcie, ktorú len málokto pripúšťa, sa priority výrobcov upriamia na blízky kontakt so zákazníkom. Vedieť čo zákazník chce a čo kúpi, bude mať väčší prínos ako vyrábať vo vzdialenej krajine, kde pracovnú silu aj tak nahradí moderná technológia. Stúpne význam kreatívnych, technologických a predajných pracovných pozícií na úkor výrobných.

Za dotazník výhoda či zľava?

Spomínaná revolúcia sa prejavuje aj v zdrojoch informácií, ktoré pomáhajú adaptácii produktu na konkrétny segment trhu. Na webe je mnoho dostupných informácií, ktoré neregistrujú podniky ani samotní klienti. Takzvané „veľké dáta“ sú dostupné bez toho aby si to bežný človek uvedomil. Vymoženosti ako sú čipové karty MHD, evidencia mobilných operátorov či klientov jednotlivých bánk sú zdrojom informácií pre podniky na identifikáciu a určenie potrieb ich súčasných klientov a zároveň identifikáciu potrieb potenciálnych klientov. Podniky vedia tieto dáta získať úplne zadarmo a jednoducho. Ak má klient účet v dvoch bankách a a jeden v internetovej banke, je možné predpokladať jeho finančné zázemie. Podobne je to aj pri identifikácií dát od mobilných operátorov. Stačí ich len správne identifikovať. Pre získanie podrobnejších „veľkých dát“ netreba vynaložiť veľa úsilia – stačí ponúknuť výhodu pri vyplnení dotazníka či poskytnúť zľavu. Využitie dostupných dát o pohybe osôb prostredníctvom GPS čipov v mobilných zariadeniach je taktiež dostupné a právne prípustné.

Nedovoliť protiútok

Podniky, ktoré si uvedomia nastávajúcu revolúciu a integrujú ju do svojej činnosti, získajú konkurenčnú výhodu bez toho, aby sa ich trhoví súperi pokúšali o protiútok. Sledovanie nových, neadaptovaných trendov a ich správne využitie, znamená potenciálnu výhodu, ktorá vedie ku dosahovaniu strategických cieľov malých, stredných aj veľkých podnikov.

 

Zdieľať
Komentáre