Best Buy – vlastný rival Apple

Dáta v tomto príspevku ukazujú, ako by bol obmedzený predaj spoločnosti Apple bez jej obchodných partnerov.

Podľa posledných údajov z prieskumu „Consumer Intelligence Research Partners (CIRP)“, maloobchodným predajniam prislúcha až 76 %-ný podiel z  predaja  iPhonov. Dáta boli zozbierané po dobu troch mesiacov, od decembra minulého roka do februára 2012. Keď sa začal predávať iPhone 4S, maloobchodné predajne tvorili 67 % z celkových predajov. Avšak tento spôsob predaja sa stretol s nepriazňou u on-line predajcov, pretože v poslednej dobe zaznamenali 24 % tržieb, v porovnaní s obdobím, keď sa iPhone 4S začal predávať on-line čo  predstavovalo  33 % tržieb.

Keď si rozložíme predaj iPhonov do rôznych spoločností, najväčší podiel predstavujú spoločnosti Verizon a AT & T , ktoré tvorili 30 – 32 % z nákupov iPhone (vrátane ich on-line a maloobchodných predajní), Sprint dosiahol 7 % predaja, Best Buy tvorí 13 % predajov tesne pred materskou spoločnosťou Apple iPhone s  15 % predajov, ostatné predaje pochádzajú z viacerých obchodných spoločností ako napr. Radio Shack prípadne Walmart.

Spracovanie IN podľa údajov v príspevku

Predajne Apple: Produktívne ale obmedzené

Aj z priloženého grafu je zrejmé vidieť, že predajom Apple produktov sa zaoberá veľký počet obchodných spoločností, vrátane Best Buy s jeho 1100 pobočkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou distribúcie Apple produktov. Podľa slov Josha Lowitza z CIRP sú ´´kamenné´´ Apple predajne ako aj on- line predaj na webovej stránke Apple nesmierne produktívne, avšak sú obmedzené kvôli nedostatočnému množstvu predajní ako aj obchodnej minulosti. Best Buy má k dispozícií 4-krát viacej predajní ako Apple Stores, AT & T, Verizon a Sprint až 20-krát viac. Preto všetky tieto distribučné kanály majú rozhodujúci vplyv na stratégiu predaja spoločnosti Apple v USA. Apple uzavrel s  Best Buy zmluvu pred štyrmi rokmi na skúšobnú dobu, pre predaj svojich produktov vo viac ako 600 obchodov čo sa mu určite vyplatilo. Bude zaujímavé sledovať ako sa táto spolupráca bude ďalej vyvíjať, keďže táto skúšobná doba už pominula a Apple sa snaží rozšíriť svoje pole pôsobnosti.


Zdieľať
Komentáre