Google chce dohnať Facebook: 3. pokus

Tretí útok Google-u na Facebook musí výjsť. Aj takto sa dá označiť snaženie americkej
spoločnosti Google pribrzdiť rýchly rast Facebook-u. 

Poďme od začiatku. Rok 2004 môžeme nazvať aj rokom sociálnych sietí. Istý Mark Zuckerber ako študent na Harwarde priniesol na svet dnes už známy Facebook. Zamestnanec
spoločnosti Google, Orkut  Büyükkökten priniesol podobný projekt, nazvaný ako jeho tvorca, Orkut. Dnes je Facebook celosvetovo najoblúbenejšia sociálna sieť s počtom  používateľov takmer 700 miliónov.

Náprotivok Orkut môže hovoriť o 100 miliónoch
používateľov. Potom čo na začiatku roka 2010 prišiel takzvaný e-mail-program Google Buzz, odvážila sa spoločnosť Google na tretí štart v oblasti sociálnych sietí. Už dlhší čas sa hovorí,
že Google vytvára “protilátku” proti Facebook-u. Po službe Google Buzz, ktorá sa
prejavila ako neúspech a sieti Orkut, ktorá si získala priazeň len v niektorých
krajinách prichádza nový “útok”, a to Google+.

V čom sa líši Google+ ? Google+ ponúka efektívne usporiadanie kontaktov, a to na známych,
priatelov, rodinu a štvrtú skupinu ako miesto pre zvyšných. Takzvaná funkcia “okruhy”,
kde užívateľ zdiela svoje informácie len s ľuďmi v danom okruhu môže byť tým čo na
Facebooku chýba. Umožňuje taktiež videochat pre svojich účastníkov a to naraz až pre 10
používateľov. Ďalej to je jednoduché pridanie fotografií zo smartfónov a tabletov
(operačný systém Android) bez obmedzeného priestoru (na rozdiel od Facebooku).

Gigant Google je prakticky nútený proti Facebook-u konať. Ľuďia tu trávia množstvo času,
ktorý Google jednoducho chýba. Obe spoločnosti získavajú svoje príjmy z reklamy a preto
je dôležité ich vo o svojich službách udržať čo najdlhší čas.

Podľa informácii ftd.de

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať