Starbucks, najväčší obchodný reťazec kaviarní na svete, odhalil nové logo. Americký gigant odstránil slovíčka „Starbucks“ a „coffee“ z pôvodného loga a mierne zmenil dizajn. Zelená farba sa však nevytratila.
Spoločnosť už dlhšie plánovala tento krok, najmä kvôli zmenenému portfóliu produktov. Už dlhšie kaviarne nepredávajú len čerstvú kávu, ale rozšírili svoju ponuku aj na dezerty, koláčiky, čaje, studené nápoje a reklamné predmety. „V budúcnosti je možné, že budete držať v rukách produkt od firmy Starbucks, ale nebude v ňom žiadna káva,“ nechali sa počuť predstavitelia tejto „fresh coffee“ spoločnosti.
Mnohí experti kritizujú rozhodnutie Starbucks-u. „Je to úplne nanič. Čo to bude – káva, v minulosti známa ako Starbucks?“ povedal James Gregory, predstaviteľ spoločnosti Core Brand. Starbucks uvažuje o predaji vína a piva vo svojich pobočkách, pričom pokusy s pivom priniesli pozitívny ohlas, najmä u mužskej časti populácie.
„Len tak sme sa nezobudili a povedali si, zmeňme logo. Je to dlhšie plánovaná koncepcia, kde má logo vystihovať hlavný biznis našej spoločnosti,“ vyhlásil Howard Schultz, generálny riaditeľ Starbucksu.
Americká spoločnosť bola nútená zmeniť stratégiu od roku 2008, keď zaznamenala pokles tržieb. Problémom vtedy bola aj živelná expanzia, ktorá nemala reálnu koncepciu a nepriniesla želané výsledky. Starbucks nemá na Slovensku žiadnu pobočku.
Informoval o tom portál BBC.co.uk