Chudobní sa vozia v Mercedesoch a smejú sa zľavám. Bohatí si krútia hlavami!

60
Auto Marka Zuckerberga

Na úvod tohto príspevku sa nehodí nič iné, ako nasledujúci citát od Roberta Kiyosakiho: Bohatí ľudia si doprajú luxus ako poslední, zatiaľ čo chudobní ľudia a stredná vrstva ho majú tendenciu kupovať ako prví.

Je to už tak, že ľudia, ktorým na účte svietia miliónové sumy, sa vyznačujú skromnými návykmi. Bývajú v skromných domoch, jazdia na skromných autách a kupujú si oblečenie za primerané ceny.

Len si zoberme zakladateľa sociálnej siete Facebook, Marka Zuckerberga, ktorý sa vozí na 20 tisícovom sedane Honda Acura (na snímke). Drahšie autá vidíme v uliciach Bratislavy či v Košiciach, a verte, že v nich žiadny Zuckerberg sedieť nebude.

Čím to je? Prečo si Zuckerberg nekúpi auto za milión aj napriek tomu, že na to má? Bohatí si plne uvedomujú, že hlavným účelom auta je dopraviť ich z bodu A do bodu B. STOP, nič viac. Chudobní to vidia inak – za „kopu plechu“ vycálujú státisíce iba preto, aby zahviezdili vo svojom okolí. A práve to ich robí chudobnými.

Dom investora Warrena Buffetta
Dom miliardára Warrena Buffetta

Ďalším znakom skromnosti bohatých sú ich domy. Viete, aké bývanie má 4. najbohatší človek sveta Warren Buffett? Žije v dome, ktorý v roku 1958 kúpil za 31 500 dolárov.

Áno, stále v ňom žije, a to aj napriek tomu, že dnes kontroluje majetok v hodnote viac ako 53 miliárd dolárov. Buffettovi však nezáleží na tom, či bude jeho dom tým najkrajším a najcennejším v štáte.

Dôležité pre neho je, že má skromné a pohodlné bývanie, pri ktorom ho neotravuje žiadna hypotéka. Má všetko čo potrebuje a ušetrený kapitál využije inak – rozumnejšie.

Bohatých a rozumných ľudí spoznáte aj podľa toho, že sa snažia vyhnúť plnej cene. Filmová herečka a milionárka Hilary Swank bola už viackrát videná, ako sa v obchodoch premáva so zľavovými kupónmi. A čo je na tom?

Veď snažiť sa šetriť peniaze na spotrebných veciach a reinvestovať ich do biznisu je vlastnosť bohatých. Ani Michelle Obamová nechodí nakupovať do extrémne luxusných módnych obchodov, pretože dáva prednosť predajniam typu H&M. Mnohí chudobní pritom pohŕdavo hľadia na výpredaje a búchajú sa do hrude, že oni majú na to zaplatiť plnú sumu…no v skutočnosti na to nemajú!

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať