Spoločnosť Richemont, ktorá je vlastníkom značky Cartier, odoláva oslabujúcemu dopytu po luxusnom tovare, keď dosiahla lepšie ako očakávané tržby za štvrtý finančný štvrťrok. Tržby švajčiarskej skupiny s luxusným tovarom za tri mesiace do konca marca medziročne vzrástli o 7 % pri konštantných výmenných kurzoch na 5,17 mld. eur, čo je viac ako 4,98 mld. eur, ktoré predpovedali analytici v prieskume LSEG. Akcie zareagovali posilnením o približne 7 %.
K nárastu tržieb vo štvrtom štvrťroku prispel dvojciferný rast v jej najväčšej divízii Jewellery Maisons, do ktorej patria značky Cartier, Van Cleef & Arpels a Buccellati. Práve šperky sú menej citlivé na výkyvy hospodárskeho poklesu a módne rozmary.
V divízii „Špecializovaní hodinári“, do ktorej patria značky Piaget a Roger Dubuis, však došlo k poklesu tržieb, a to v dôsledku slabosti v ázijsko-tichomorskom regióne.
Celoročné tržby spoločnosti vzrástli o 4 % na 21,4 miliardy eur, čo je viac ako v predchádzajúcom roku a tesne nad očakávaniami analytikov, ktorí odhadovali 21,34 miliardy eur.
„Skupina dosiahla celkovo dobré výsledky vďaka pozoruhodnému rastu v našich klenotníckych domoch a maloobchode a lepšej dynamike v našom segmente ‘ostatné’,“ uviedol vo vyhlásení predseda predstavenstva spoločnosti Richemont Johann Rupert. Predseda však dodal, že pretrvávajúca globálna neistota si bude naďalej vyžadovať „silnú agilitu a disciplínu“.
Spoločnosť BofA Global Research minulý týždeň upozornila, že Richemont čelí trom hlavným globálnym protivetrom – rastúcim cenám zlata, americkým clám a nepriaznivým výkyvom výmenných kurzov, ktoré súvisia s posilňovaním švajčiarskeho franku a oslabením dolára. Analytici však zároveň poukázali na to, že silná cenová pozícia Richemontu môže tieto vplyvy do značnej miery vykompenzovať. „Domnievame sa, že cenová politika pokryje približne polovicu negatívnych faktorov,“ uviedli. Medzi hlavné nástroje na zmiernenie tlaku podľa nich patria cenotvorba, produktový mix a efektívnejšie využívanie výrobných kapacít.
Zdroje: cnbc; fortune; autor