Druhý najcennejší startup na svete má problém

Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi si pre tento rok stanovil až príliš veľký cieľ: predať až 100 miliónov telefónov.

V marci si čínsky startup uvedomil, že cieľ bol zrejme až príliš sebavedomý, takže ho osekal na 80 miliónov predaných telefónov. Aj napriek tomu sa ale zdá, že cieľ je stále príliš vysoký. Za prvý polrok spoločnosť predala 34,7 miliónov smartfónov, čo naznačuje, že firma bude mať čo robiť, aby splnila svoj cieľ.

Správa výskumnej spoločnosti Trendforce uvádza, že Xiaomi tento rok predá 70 miliónov smartfónov, čiže cieľ nenaplní. Minulý rok spoločnosť predala 60 miliónov telefónov, čím prekonala svoj cieľ na úrovni 40 miliónov.

Startup je známy svojimi nízko nákladovými no zato kvalitnými telefónmi, ktorých cena sa pohybuje na úrovni 100 až 300 dolárov. Najväčšou klientelou pre Xiaomi je čínsky trh, ktorý však zaznamenáva spomalenie. Okrem toho je trh presýtený konkurenčnými značkami ako Huawei či OnePlus.

Xiaomi je súkromnou spoločnosťou, ktorá sa oceňuje na 45 miliárd dolárov. Najcennejším startupom s hodnotou 50 miliárd dolárov je v súčasnosti Uber.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre